חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההתפרעויות בהר הבית והמשבר בו יצרו רגישות במדינת מרוקו

יש שוני ממדינות אחרות בעוצמת התגובות למשבר, אך לדברי השגריר הישראלי במקום "צריך להביא את זה בחשבון"

שתפו :

 

השגריר הישראלי במרוקו, הד"ר דוד גוברין מספר על היחס ברחוב המרוקאי למשבר בהר הבית. הוא אומר כי משרד החוץ המרוקאי הוציא הודעה תקיפה בנושא. ומוסיף "צריך לזכור שהמלך מוחמד השישי, מלך מרוקו, הוא יו"ר וועדת ירושלים ויש לנושא רגישות בקרב הציבור המרוקאי. הדבר מצא ביטוי גם ברשתות החברתיות. יחד עם זאת עדיין יש הבדל רב בין מרוקו למדינות אחרות מבחינת משך התגובה והעוצמות שלה".

ד"ר גוברין מדגיש שאין מה להשוות את התגובות במרוקו לתגובות שהיו בירדן. ואין להשוות את התגובות במרוקו לתגובות במצרים. "צריך לזכור שהסכם השלום בין ישראל למרוקו מתבסס על תקופה ארוכה של קשרים תרבותיים וחברתיים שאליהם התווסף לפני שנה וחצי הממד הדיפלומטי. היה לנו בעבר יחסים וקשרים דיפלומטיים עם מרוקו אבל הם נותקו בשנת  2000 כשפרצה האינתיפאדה" לדבריו.

הוא מוסיף "צריך לזכור, אני חושב שהדברים שאמר שר החוץ בוריטה בפסגת הנגב משקפים נכוחה את הראייה המרוקאית, הוא דיבר על כך שהסכם השלום בין ישראל למרוקו נעשה מתוך משוכנעות ולא מונעת אך ורק מתוך אינטרסים וזאת אמירה מאוד חזקה וברורה".

https://tovnews.co.il/%d7%98%d7%99%d7%95%d7%9c-%d7%9c%d7%9e%d7%a8%d7%95%d7%a7%d7%95-%d7%91%d7%99%d7%9f-%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%9d-%d7%a2%d7%aa%d7%99%d7%a7-%d7%9c%d7%a1%d7%98%d7%99%d7%99%d7%9c-%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%a0%d7%99/

הוא מספר כי היהודים נחשבים עד לעצם היום הזה כחלק אינטגרלי מהתרבות, מההיסטוריה והמורשת המרוקאית. הדבר הזה מוצא הרבה מאוד ביטויים, ביטוי פורמלי הוא העובדה שהמורשת היהודית הוכרה כאחד היסודות של המורשת המרוקאית בחוקה המרוקאית בשנת 2011. הוא מוסיף "יהודים ומוסלמים נוהגים לציין אירועים משותפים יחד, למשל היום בערב בשגרירות, יקיימו ארוחת איפטר, בו ישתתפו יהודים ומוסלמים. גם בחגיגות המימונה במרקש הצטרפו מוסלמים לחגיגות היהודים. הנושא הזה של דו קיום, סובלנות ורב תרבותיות הוא דבר שמושרש בחברה המרוקאית וזה דבר שחי וקיים בצורה מאוד מוחשית".

על חגיגות המימונה הוא אומר כי השנה היה מרגש מאוד. "שנה שעברה לא חגגו בעקבות מחלת הקורונה. והשנה החגיגות היו בהיקפים כפולים ומכופלים. מאות אנשים באירועים מאורגנים והיו כמובן גם אירועים בבתים הפרטיים. היה מאוד מרגש לראות יהודים מכל העולם, ישראל, צרפת וממדינות נוספות שבאים לבלות עם המשפחות במרוקו. רוצים ומבקשים לחזור שנה אחר שנה מכיוון שהם מרגישים בני בית. מרגישים מאוד נוח ונהנים מהכנסת האורחים הנפלאה של המרוקאים".

ד"ר גוברין אומר כי כשהגיע לשגרירות המרוקאית בתחילה הוא הופתע לטובה ממרוקו. הוא מסביר שהכנסת האורחים המרוקאית היא משהו שאי אפשר לתאר, רוחב הלב, הנדיבות. מעבר לזה האנשים שאתה פוגש הם אנשים חמים ונחמדים, מסבירי פנים. הוא מוסיף "הנופים במרוקו מגוונים והצורה בה אנחנו מתקבלים במקומות שונים, אם זה בשווקים, אם זה ברחובות, אם זה אנשי קשר, היא באמת צורה מאוד חמה ואוהדת. נעים מאוד לשרת פה במרוקו, זאת באמת זכות גדולה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום