Search
Close this search box.

יוני בן מנחם: העדות המצמררת של מנהל בית החולים בעזה

יוני בן מנחם, הפרשן צבאי של מגזין אפוק, אומר שישראל יודעת מה השימוש בבתי חולים כבר עשור. המחדל המודיעיני והמבצעי הוא דווקא בסיפור המנהרות

תגיות

שתפו :

מנהל בית החולים "כאמל עדואן" בעזה הודה בחקירתו כי בית החולים שימש את מחבלי החמאס. על פי דבריו בחקירתו אשר פורסמו והוצגו כ"גילוי מרעיש", הטרוריסטים השתמשו בחדריו לפעילותם ומצאו את בית החולים כמקום מחסה מוגן מפני תקיפה ישראלית. על פי עדויות רבות רשת בתי החולים בעזה הייתה למעשה גם רשת מסתור למחבלי החמאס. האם שגתה ישראל ביחסה לבתי החולים בעזה?

את השאלה הזו הפנינו ליוני בן מנחם, פרשן צבאי במגזין אפוק וחוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. "אם היית שואל אותי את השאלה הזו ב 2014 במהלך מבצע 'צוק איתן' הייתי אומר לך שצה"ל שגה. העניין הזה שבתי הספר ובתי החולים בעזה הם בעצם מפקדות צבאיות של חמאס, בנוסף לטיפול רפואי שמגישים כמו בבית החולים שיפא, אין ילד ברצועת עזה שלא יודע את הדברים האלה. כשראיתי את הראיון עם מנהל בית החולים צחקתי. כי כולם יודעים את הדבר הזה. הוא לא גילה שום דבר חדש. גם בישראל הדבר הזה מפורסם כבר מ 2014. כולם יודעים שבתי החולים שימשו כמפקדות ומחסה למחבלים".

שיפ"א: ארכיון אדריכלות ישראל

אז הגילוי המרעיש של מנהל בית החולים "כמאל עדואן" היה גילוי מרעיש לפני עשר שנים אבל לא היום. חלף לו עשור בו כולם ידעו כי מדובר ברשת מפקדות ובכל זאת בחר צה"ל שלא לפעול נגד מחבלי חמאס שהסתתרו בבתי החולים.

ההפתעה במלחמת שמחת תורה אינה בנושא בתי החולים או בתי הספר. ההפתעה הגדולה היא עוצמת המנהור של חמאס, כפי שמסביר יוני בן מנחם, "בינתיים ממבצע צוק איתן פיתחו את מערכת המנהרות שמובילה מבתי החולים למערכת המנהרות המרכזית של חמאס. צה"ל הופתע ממנה ולא אסף מודיעין עליה, ולא פיתח אמצעי הנדסה להרוס אותה בצורה יעילה מבלי שהחיילים ייפגעו. זה מחדל מודיעיני ומבצעי מתמשך. אבל לגבי עצם קיומם של בתי החולים כמפקדות צבאיות זה דבר ידוע".

בדק הבית הכללי הנדרש במערכת הביטחונית הישראלית יידרש בוודאי גם ליחס המיוחד שקיבלו בתי החולים שלא בצדק, וגם למחדל המנהרות.

צפו בראיון המלא.

חסר לכם אוויר? Z Medic Air הכנסו לקישור: https://bit.ly/ZMedicAirTov

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום