חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פעם אחת ולתמיד! אליהו יוסיאן מסביר מיהם החות'ים ולמה הם נגד ישראל

אליהו יוסיאן, בוגר 8200, זוכה פרס ביטחון ישראל, חבר בתנועת הביטחוניסטים מסביר מיהם החות'ים ומה הם רוצים מישראל ומהסעודים

שתפו :

ברגעי הטבח הנוראים שפקדו אותנו בחג שמחת תורה, הבין הדרג הבטחוני הבין שזו הזדמנות גם של הכוחות מצפון לתקוף אותנו. אכן חיזבאללה תקף אותנו בעצימות נמוכה ביחס לכוח ההתקפי שהפעיל חמאס, אלא שמי שהפתיע את ישראל אלה כוחות החות'ים מתימן שמעולם לא שמענו עליהם כעל גורם מאיים שיפעל לפגוע במדינת ישראל.

אליהו יוסיאן, בוגר 8200, זוכה פרס ביטחון ישראל, חבר בתנועת הביטחוניסטים, הסביר מיהם החות'ים: "איראנים כדי להפעיל פרוקסי הם נשענים על שתי זרועות, אחת – דת,  שניה – תחושת מסכנות. הלכו וחיפשו בתימן ומצאו 30% בתימן הם שיעים שקוראים להם חות'ים. החות'ים האלו עד לא מזמן חיו בדיכוי בידי הסונים שבתימן. אם חות'י שיעי מדרום תימן היה רוצה לנסוע למרכז תימן, הסונים היו דורשים ממנו תעודת מעבר."

בשלב זה יוסיאן מסביר שלאחר הסכם הגרעין של איראן שנחתם בתקופת הנשיא ברק אובמה, הוסרו הסנקציות ואיראן קיבלה כסף רב בתמורה לכך שלא תעשיר אורניום.

יצחק בריק
המנהיג העליון של איראן | צילום: האתר הרשמי של עלי חמינאי

הוא אומר שגם במקרה הנ"ל תמימותו של המערב התגלתה, "האמריקאים חשבו שאת הכסף שנכנס לאיראן המשטר האיראני משקיע לטובת אזרחים אלא שמה שהאיראנים עשו עם הכסף הוא להעניק אותו לחות'ים בתימן, על מנת שישתלטו על מפרץ באב אל-מנדב ואכן היום הם שולטים על חצי תימן וגם על אותו המפרץ החיוני שמחבר בין אפריקה לאסיה.

יוסיאן מסביר כי בימי הנשיא טראמפ, כאשר הוא בחר לבטל את הסכם הגרעין שלטענתו הופר על ידי האיראנים שהזרימו כסף לחות'ים ולא לאזרחים האיראנים, כולם שאלו מדוע טראמפ לא תוקף את איראן. עונה יוסיאן, "הסיבה לכך היא כי איראנים שולטים על שתי מפרציות, המפרץ הפרסי ומפרץ באב אל-מנדב. שתי המפרציות האלה שולטות על 45% מהאנרגיה העולמית".

מדוע החות'ים רוצים לפגוע דווקא בישראל ובסעודים?

צפו בריאיון המלא

חסר לכם אוויר? Z Medic Air הכנסו לקישור: https://bit.ly/ZMedicAirTov

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום