חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד״ר קידר ויוני בן מנחם: האם מצרים וירדן מכינות את הצבאות שלהן למתקפה נגד ישראל?

המזרחנים ד"ר מוטי קידר ויוני בן מנחם בראיון על זירות המלחמה השונות ועל הסכנות האורבות לפתחה של מדינת ישראל

שתפו :

ד"ר מוטי קידר מספר, שהחוקר אלי דקל כבר שנים זועק שמצרים מכינה את שטח האי סיני למלחמה עתידית, ומצטיידת בהרבה מאוד נשק התקפי בלבד. האויב מבחינת צבא מצרים הוא תמיד במזרח, וכשמצרים חופרת מנהרות מתחת לתעלת סואץ, הן נועדו כדי שתוכל להזרים לסיני כוחות.

ד"ר קידר אומר שסימנים אלו, מזכירים את הפתווה שקיבל נשיא מצרים, אנואר סאדאת, בשעה שחתם עם ישראל על הסכם שלום. בפתווה, הותר לו לחתום על הסכם שלום זמני, כפי שהנביא מוחמד חתם עם הכופרים. מסביר ד"ר קידר, שבאיסלאם, כל עוד האויב חזק מדי, מותר לשמור איתו על שלום, אך ברגע שהאויב נחלש, אפשר להפר את ההסכם, כפי שעשה מוחמד.

המזרחן יוני בן מנחם מציין שני דברים: הצטיידותן של מצרים וירדן בנשק מודרני, והמתווים בתרגילים של הצבא המצרי והירדני. מרחיב בן מנחם שהמתווים אינם תרגילים להגנה מפני פלישה של צה"ל, אלא תרגילים להתקפות נגד ישראל, וכפי שלחמאס היו תרגילים התקפיים נגד ישראל, וישראל ידעה על כך, אך לא התכוננה לפלישה בגלל קונספציה, כך אסור לישראל להתעלם מעדויות בצבאות ירדן ומצרים.

המזרחן יוני בן מנחם מוסיף שגם ב-1973, ההונאה וההטעיה של המצרים כלפי ישראל היתה בכך, שהמצרים הרגילו את ישראל לתרגילים התקפיים סמוך לגבולה, העמידו פנים שאין בכוונתם לפלוש לישראל, עד שפרצה מלחמת יום הכיפורים.

מדוע יש לחשוש יותר מכוח איראני גדול שישתמש בשטח ירדן כמעבר כדי לתקוף את ישראל? מדוע ישראל צריכה להתכונן ל"היפוך קנים" של גורמים שמתאמנים עכשיו נגד ישראל ביהודה ושומרון? ומדוע הרשות הפלסטינית מסוכנת כרגע יותר ממצרים ומירדן?

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
תיקי
תיקי
3 חודשים לפני

עוד כלב נטבח
הכלבים נובחים והשירה עובקת
מקווה שביבי ישתמש בו ויזרוק אותו

דניאל
דניאל
3 חודשים לפני

במלחמת המפרץ המלך חוסיין בירדן עמד לצידו של סדאם חוסיין כדי לשמר את כסאו וצווארו, לא היה לו הכוח לעמוד נגד עירק גם לו רצה, בעקבו התבוסה העירקית המלך עבר לצידה של ארה"ב וקיבל תמורה לשלום עם ישראל, המצב היום מתחיל להידמות לימים שלפני מלחמת המפרץ, ארה"ב מסיגה את כוחה מהאזור ואירן משתלטת על עירק כך שדה-פקטו ירדו חוזרת לימים שלפני מלחמת המפרץ רק עכשיו היא מאויימת ע"י אירן.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום