חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זו הסיבה שמטס חיל האוויר ליום העצמאות הפך השנה לסיפור גדול

דובר היישוב היהודי בחברון ד"ר נועם ארנון מספר על המטס שיעבור לראשונה מעל עיר האבות

שתפו :

 

מטס חיל האוויר עורר השנה עניין רב בנוגע למסלול שבו יעבור. ד"ר נעם ארנון, דובר היישוב היהודי בחברון, מסביר: "הסיפור קצת מגוחך מפני שחיל האוויר טס כל הזמן מעל חברון. מי שמגיע לחברון שומע כל הזמן מעלינו את מטוסי חיל האוויר". לדבריו, "הבעיה התעוררה מפני שהמטס ייצוגי והיו מי שרצו לעורר סוגיה פוליטית. הם הצליחו, למרות ששום דבר לא באמת קורה כי זה מטס של מטוסים קטנים". ד"ר ארנון ממשיך ואומר כי: "החידוש במטס השנה הוא שאומרים שזה יעבור מעל חברון. בפועל זה עובר מעל חברון כל הזמן. למעשה כשהמטוסים האלו טסים מחצרים לכיוון ירושלים הם עוברים מעל חברון, רק שהפעם החליטו להודיע ויש בהודעה משמעות". מעבר למשמעות הסמלית שקבוצת מטוסים שתחלוף מעל שמי חברון יש משמעות יותר נוספת. "על המטוסים יופיע דגל ישראל והם יטוסו מעל המקום הראשון בעולם שנקרא שמו ישראל, הלא הוא יעקב אבינו שנמצא בחברון, זה הסמל הגדול".

ד"ר נעם ארנון נשאל מדוע לדעתו הנושא תפס תשומת לב נרחבת ולמי הפריע שהמטס יעבור מעל חברון. "יש כמה פוליטיקאים אנשי שמאל שזה בדיוק מה שמעניין אותם. הם מתפרנסים מלעורר בעיות במקום שהן לא קיימות". ד"ר ארנון אומר כי: "אנחנו מצפים שעם ישראל יבין שחברון היא חלק ממדינת ישראל ופה הבעיה הגדולה. אנחנו שואפים שהמטס הסמלי יהפוך להיות סמל אמיתי. שמדינת ישראל תבין שהמקום של העוגן ההיסטורי שלנו, השורשים, הבסיס והיסוד, צריך להיות חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל וגם זה יגיע".

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%a8%d7%90%d7%a9%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%9e%d7%98%d7%a1-%d7%97%d7%99%d7%9c-%d7%94%d7%90%d7%95%d7%95%d7%99%d7%a8-%d7%9c%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%94%d7%a2%d7%a6%d7%9e%d7%90%d7%95%d7%aa-%d7%94-74/

השנה יצאו בקריאה הלומי קרב להפסקת הזיקוקים מפני שהם סובלים מפוסט טראומה. הוא מספר על ההחלטה בחברון: "יש בחברון הלומי קרב רבים ומספר רב של פיצוצים מהשכנים. כנראה שזו המוזיקה שהשכנים שלנו אוהבים, כל עם והתרבות שלו". הוא ממשיך ואומר: "לכן, הזיקוקים אצלנו הם כבר דבר שגרתי. אני כבר עשרות שנים ביום העצמאות בחברון ותמיד יש זיקוקים. מעולם לא שמעתי תלונה או בקשה. בטוח שאם היו הלומי קרב שמרגישים שזאת בעיה הם כבר היו מעוררים אותה. אולם, הסוגיה הזאת מעולם לא התעוררה אצלנו ואני מאמין שהזיקוקים העבריים ימשיכו גם השנה בחברון כמו בשנים קודמות". ד"ר ארנון מספר שהשנה צפויות אצלם בחגיגות יום העצמאות בחברון כינוס של אלפים לתפילת הלל חגיגית ברחבת מערת המכפלה ושירת מקהלות של ילדי חברון.

בסיום דבריו קורא ד"ר נעם ארנון לאנשים שהתנגדו למעברו של המטס מעל חברון: "אני מזמין את אותם אנשי השמאל המסכנים שלא מבינים איפה הם חיים לבוא ולהשתתף. כולם מבינים שהשליטה ביהודה ושומרון חיונית למדינת ישראל באוויר ובקרקע. יש אנשי שמאל שמסרבים להודות בזה כי הם חיים עדיין באשליה וכדאי שהם יתעוררו ממנה ויבינו שארץ ישראל כולה היא נחלה אחת שחיונית לקיומו, ביטחונו ועתידו של עם ישראל".

בפוסט מיוחד שפרסמה עיריית קרית ארבע, הודו בעיר לצה"ל ולארגון תורת לחימה על קידום המטס מעל שמי חברון-קרית ארבע. בארגון, שרשם הישג זה מאז מאבקו בנושא אשתקד לא נחים וממשיכים לקדם את קיומו של המטס גם מעל שמי השומרון ובנימין, שהן מהמועצות הגדולות בארץ.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום