חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חרבות ברזל: מהו הקו האדום של מצרים?

ד"ר יהודה בלנגה, מומחה לענייני המזרח התיכון, מסביר מהי עמדת מצרים לגבי הלחימה בעזה ומה עלול לסכן את הסכם השלום

שתפו :

ד"ר יהודה בלנגה, מומחה למצרים ולסוריה במחלקה ללימודי המזה"ת באוניברסיטת בר אילן, התראיין לאורנה ישר והתייחס למעורבות מצרים במלחמה והאינטרסים שלה באיזור. לטענת בלנגה, אם ישראל לא רוצה עימות מול מצרים אזי היא צריכה ליצור עובדה בשטח של נוכחות צבאית עם מסר ברור 'אנחנו כאן'.

ד״ר בלנגה אומר כי ההצהרות של הפוליטיקאים לגבי התיישבות יהודית בעזה הדאיגו את המצרים: "התיישבות ישראלית בעזה מדאיגה את המצרים כי זו נוכחות חזרה של ישראל ברצועת עזה. זו שבירה של ההסכמים עם ישראל ועבור המצרים זה קו שהיא לא מוכנה לעבור אחרי כל ההישגים. אם ישראל חוזרת לעזה מבחינת המצרים זה כישלון במדיניות שלהם".

דבר נוסף שמטריד את המצרים, לטענת בלנגה, הוא גל של פליטים שיעברו לסיני ולדעתו ישראל צריכה להבהיר למצרים שאין רצונה שזה יקרה.

 

הצטרפו למועדון ״היחידה״

yossi
Author: yossi

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Subs
Subs
3 חודשים לפני

מדובר בהסכמי השלום עם מצרים? כי אם כן, אז זה חסר כל משמעות, כי הייתה התיישבות יהודית בעזה בין 1979 (שנת חתימת הסכמי השלום) ובין 2005 (אסון ההתנתקות). אם למצרים באמת הייתה בעיה עם ההתיישבות היהודית בעזה בזמן המו״מ בקמפ דיוויד, זה היה עולה במו״מ בקמפ דיוויד ואולי אף מהווה מכשול נוסף, לפחות בחברה הישראלית דאז (בנוסף לפינוי סיני), אבל זה לא היה המצב. ישנם הסכמים אחרים בין ישראל ומצרים בסוגייה הזאת, שנחתמו אחרי 2005?

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום