חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקראת ל"ג בעומר: ההכנות וההגבלות להילולה נאמדות ב50 מיליון שקלים

החגיגות בקבר הרשב"י ייצאו לדרך בשבוע הבא במתכונת מחודשת בצל האסון הכבד שאירע אשתקד

שתפו :

צילום: דוד כהן, פלאש 90

כמעט שנה חלפה מאסון מירון, שבו נספו 45 גברים וילדים שנחנקו מצפיפות רבה במתחם ההדלקה של חסידות "תולדות אהרן" בהילולה בהר מירון. בשבוע שעבר הושק הקמפיין ״כך תגיעו לרשב"י״, בהובלת המשרד לשירותי דת, לרכישת כרטיסים להילולה. הקמפיין מושק לאחר שהשר לשירותי דת, מתן כהנא, אישר את תוכנית אירוע הילולת הרשב"י. קיימים 3 סוגי כרטיסים: לתחבורה ציבורית, להסעות פרטיות או מאורגנות, ורכבים פרטיים. כל כרטיס להר יאפשר שהייה של עד 4 שעות במתחם בהתאם לשעה הכתובה על הכרטיס. החזרה הביתה תיעשה באמצעות שאטלים שיפזרו את החוגגים בשלושה טרמינלים. כל כניסה להר מירון מותנית ברכישת כרטיס מראש. את הכרטיסים ניתן לרכוש באמצעות אתר טיקצ'אק. כמו כן, ניתן לרכוש כרטיסים בעמדות "נדרים פלוס" הפרוסות בבתי הכנסת בכל רחבי הארץ.

בין השינויים המשמעותיים: קיום הדלקה אחת בלבד, איסור חלוקת מזון והנגשה לציבור הנכים להתפלל בהר. בנוסף, מתחמי תפילה הוקמו כדי להקל על העומס והוסדרו פתחי כניסה ויציאה בטוחים. במשרד לשירותי דת קוראים למשתתפים לגלות אחריות, ומדגישים כי הצלחת האירוע תלויה בהם, שידאגו לפנות את ההר בסיום התפילה כדי לאפשר לבאים אחריהם להיכנס.

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%9e%d7%97%d7%90%d7%94-%d7%a2%d7%9c-%d7%a7%d7%99%d7%a6%d7%95%d7%a5-%d7%94%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%94-%d7%91%d7%99%d7%95%d7%a9-%d7%9e%d7%90%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a4%d7%92%d7%99%d7%a0%d7%95/

תא"ל (מיל') וניצב (בדימוס) צביקי טסלר שמונה לפרויקטור מירון, אמר כי: "המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית הם הקווים המנחים של התוכנית המוצגת. ניסיון העבר והפקת הלקחים משנים עברו שולבו בתוכנית. אנו לא מהססים לערוך שינויים והתאמות. אולם הדבר החשוב ביותר הוא קדושת החיים ולכן הבטיחות מעל הכול".

ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז הצפון במשטרה, אמר: "משטרת ישראל נערכת בהתאם למתווה החדש של ההילולה השנה. השינויים גדולים ולצד הסברה לקהל המשתתפים יש להתחיל במערכים המבצעיים ובשיתוף הפעולה בין הגורמים השונים במתן מענה מיטבי לציבור, בצורה הדרגתית".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק אמר: "לאור השינויים שנערכו השנה האירוע הופך להיות יותר מורכב ומאתגר. התוכניות שהוצגו בפני השר מעידות על רמת מוכנות ובשלות גבוהה. המשרד מימן את הפרויקט בסך של 50 מיליון שקלים, ליקויי הבטיחות תוקנו והכול נעשה במטרה שנגיע מוכנים".

השר לשירותי דת, מתן כהנא, סיכם ואמר: "אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה. המטרה שלנו שכל מי שיגיע יחזור הביתה בשלום. על כל אחד בתחומו לחפש את הנקודות הבעייתיות, ולנסות לפתור אותן. אם כל אחד מאיתנו יממש את אחריותו בצורה הכי רחבה שאפשר נוכל לעשות אירוע מאוד בטוח ומוצלח, שיהיה דוגמה ומופת לשנים הבאות".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ, שיגר מכתב לפרויקטור מירון, בו הוא טוען כי בעקבות ההחלטה לקיום הדלקה אחת בלבד, רוב מוחלט של החסידויות נמצאות ללא פתרון, דבר שעלול להוביל לאסון. "בשנים שעברו התקיימו הדלקות רבות במתחם שנמצא בסמוך לציון הרשב"י. אין חולק על כך שיש לקיים את ההילולה באופן בטוח ואחראי ומאידך זועק לשמיים הפער שבין קיומם של אירועים המוניים ברחבי המדינה ותהליך קבלת הרישוי אליהם לבין קבלת הרישוי להדלקות במתחמים פרטיים בתחומי המושב מירון". סמוטריץ ממשיך ואומר כי: " לשכתי מקבלת בימים האחרונים פניות מחסידויות רבות על הערמת קשיים ודרישות בירוקרטית לא סבירות דווקא כלפי מי שמעוניינים לצמצם את הצפיפות בסמוך לציון רשב״י ולסייע בקיום ההילולה באופן בטיחותי".

בהמשך להכנות לקראת ההילולה, הרסה היום (א') הרשות לאכיפה במקרקעין את מתחם החנויות בהר מירון בהתאם לצו בית משפט השלום. הצו ניתן לאחר שנמצא שהמתחם בעל ליקויי בטיחות, נבנה ללא היתר על קרקע מדינה, בניגוד לתוכנית ופעל ללא רישיון עסק בתוקף.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום