Search
Close this search box.

לקראת הסלמה נוספת? האשמות נגד ישראל במותה של כתבת "אל ג'זירה" הבוקר

התגובות למותה של העיתונאית והקריאות להקמת ועדת חקירה. ארה"ב: "שבורי לב ומגנים בחריפות את הריגתה של העיתונאית בגדה המערבית"

שתפו :

גנץ

הסערה סביב שירין אבו עאקלה, כתבת "אל ג'זירה", שנהרגה הבוקר במהלך חילופי אש בין צה"ל למחבלים ערבים בג'נין, מסרבת לדעוך. משעות הבוקר מתנהל קרב גרסאות בין ישראל ובין הערבים מי אחראי למותה. ראש המכון לרפואה משפטית בשכם, שהשלים את ניתוח גופתה אמר כי: "לא ניתן לקבוע אם היא מתה מאש צה"ל או מכדור פלסטיני". מגוון תגובות, גיבויים וגינויים נשמעים בשעות האחרונות מרחבי העולם.

דובר ארגון הטרור "חמאס", חאזם קאסם, מסר בתגובה לאירועים: "ההתנקשות בכתבת אל-ג'זירה היא פשע חדש שמתווסף לשורה של פשעים שביצע הכיבוש, במיוחד נגד התקשורת הפלסטינית". במשרד החוץ של קטאר תקפו: "חייב להפסיק את הטרור הישראלי בחסות המדינה". יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, האשים את ישראל בהרג העיתונאית: "האחריות מוטלת על הכוחות הישראלים".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ענה לדברי אבו מאזן ואמר: "יו"ר הרשות מטיח בישראל האשמות ללא בסיס מוצק. יש סיכוי לא מבוטל שפלסטינים חמושים, שירו באופן פרוע, הם שהביאו למותה המצער של העיתונאית". יאיר לפיד, שר החוץ, מיהר לקרוא לחקירה משותפת: "יש להגן על עיתונאים בשטחי קרבות ומוטלת עלינו החובה להגיע לחקר האמת. כוחות הביטחון של ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי למנוע טרור ורצח ישראלים".

שר הביטחון, בני גנץ, מסר: "אני מבקש להביע צער על מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה. מהממצאים הראשוניים של התחקיר שערך צה"ל לא זיהינו ירי של לוחמי צה״ל לעברה אך אנו ממשיכים בבדיקה מעמיקה. לעומת זאת, ראינו סרטונים מהזירה בהם נראה ירי מאסיבי וחסר הבחנה של טרוריסטים פלסטינים, שיתכן ופגע בה. הממצאים שבידינו יועברו באופן שקוף וברור גם לידידינו האמריקאים, גם לרשות הפלסטינית, ולגורמים נוספים בעולם שאנו עומדים עימם בקשר. אני מבקש להדגיש – חיילי צה"ל לא פוגעים בחפים מפשע באופן מכוון, ולעולם לא יפגעו בעיתונאים באופן מכוון. כל ניסיון לרמוז על כך הוא חסר שחר". עוד המשיך גנץ ואמר: "אני שולח גיבוי מלא ללוחמי צה״ל  שממשיכים להילחם בטרור, ופועלים לשמור על ביטחון אזרחי ישראל בתקופה המתוחה הזו. נמשיך להילחם בטרור בכל הכוח ובכל האמצעים".

https://tovnews.co.il/%d7%a2%d7%99%d7%aa%d7%95%d7%a0%d7%90%d7%99%d7%aa-%d7%a2%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%a0%d7%94%d7%a8%d7%92%d7%94-%d7%91%d7%92%d7%a0%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%99%d7%a8%d7%99-%d7%91%d7%a6%d7%94%d7%9c/

הרמטכ"ל, אביב כוכבי, הנחה לתחקר את האירוע ואמר: "יחידות צה"ל פועלות יום אחר יום בנחישות, מסכלות טרור ומונעות פיגועים. הפעילות נעשית בכל מקום שנדרש ובמיוחד במרחב ג'נין שיש בו ריכוז מחבלים גבוה. במהלך פעילות הלילה, כמו באירועים רבים אחרים, התבצע על ידי הפלשתינים ירי נרחב לעבר כוחותינו, ירי פראי וחסר אבחנה לכל כיוון. בניגוד לפלשתינים, חיילי צה"ל מבצעים ירי מקצועי וסלקטיבי". עוד הוסיף כוכבי ואמר: "הכתבת שנהרגה שהתה בתוך זירת לחימה. בשלב הזה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נהרגה ואנחנו מצטערים על מותה. על מנת להגיע לחקר האמת הקמנו צוות מיוחד שיברר את העובדות ויציג אותן במלואן בהקדם האפשרי. החיילים הלילה פעלו תחת אש, כמו במקרים רבים, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל. אנחנו נמשיך לפעול בכל מקום וככל שיידרש".

בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה ומפלגת "הליכוד" מסר כי: "אני נותן גיבוי מלא ללוחמי צה״ל ומפקדיו – גם במאבק בטרור וגם נגד התעמולה השקרית של הפלסטינים. אני מגנה את השקרים שמושמעים נגד חיילינו – לא רק אלה שבאים מצד הפלסטינים, אלא גם נגד ההתבטאויות המבישות שנשמעות מצד חברי הקואליציה של בנט. תתביישו לכם!."

ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר מפלגת "עוצמה יהודית", אמר: "כשמחבלים יורים על חיילנו בג'נין, הם צריכים להשיב אש במלוא העוצמה גם אם יש בסביבה "עיתונאים" של אל ג'זירה שלא פעם עומדים בכוונת מכוון באמצע הקרב ומפריעים לחיילים..לפי הדיווחים היא נפגעה בכלל מאש של המחבלים, אבל בכל מקרה נותן גיבוי מלא לחיילי צה"ל הגיבורים!."

חברי הכנסת במפלגות הערביות תקפו והטיחו האשמות נגד ישראל. יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, האשים: "העיתונאית שירין אבו עקאלה נורתה למוות על ידי הצבא הבוקר בג׳נין לעיני עיתונאים נוספים. שירין היא עיתונאית חרוצה ומוערכת שדיווחה באומץ על פשעי הכיבוש והבוקר הפכה לקורבן שלהם. יהי זכרה ברוך". ח"כ אחמד טיבי תקף: "שירין הייתה הפנים של "אל ג'זירה" מול העולם הערבי כולו, ומודל לעיתונאית שטח אמיצה. אין שום הסבר לירי קטלני בעיתונאים חוץ מהעובדה כי הם פלסטינים. עשרות עיתונאים נהרגו ונפצעו ע"י הכיבוש". מפלגת רע"מ קראה להקמת ועדת חקירה בינלאומית, כינתה את אבו עאקלה "שהידית" ושלחה תנחומים ​​למשפחתה, לערוץ אל-ג'זירה ולעמנו הפלסטיני בכלל". הבוקר הגיעו ח״כ עאידה תומא-סלימאן, ח״כ עופר כסיף ויו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה לבית משפחת אבו עאקלה בירושלים.

גם בעולם הגיבו לאירועים הבוקר. האו"ם קרא בדרישה לחקור את מותה של העיתונאית. משרד החוץ האמריקאי גינה את מותה ודרש "האחראים למותה של העיתונאית הפלסטינית-אמריקאית צריכים לתת דין וחשבון" ודרש: " לפתוח בחקירה מיידית ומקיפה". דובר משרד החוץ האמריקאי, נד פרייס, אמר כי "אנו שבורי לב ומגנים בחריפות את הריגתה של העיתונאית בגדה המערבית. החקירה חייבת להיות מיידית ויסודית. מותה הוא פגיעה בחופש התקשורת בכל מקום בעולם". למרות תגובת ארה"ב, אומרים גורמים מדיניים בישראל דיווחו הערב כי הם לא מזהים סממני משבר מולה.

למרות התקרית, ימשיכו בצה"ל לקיים מבצעי מעצרים ברחבי יהודה ושומרון גם הלילה ומחר.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום