Search
Close this search box.

משחקים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז

שתפו :

לגו משחקי הרכבה
מאיר עיניים

ילדים רבים מאובחנים בשנים האחרונות עם הפרעות קשב וריכוז, מצב נוירו התפתחותי שמצביע על קשיים בריכוז ובקשב.
ילדים אלה עשויים לחוות אתגרים מסוימים במישורים שונים. לרוב קשה להם לעקוב אחר הוראות, לשבת מרוכזים לאורך זמן במפגש, הם נוטים לקפוץ מנושא לנושא, להתפרץ לשיחה ועוד.
הוריהם וגם אנשי חינוך הבאים באינטראקציה עם ילדים בעלי ADHD תרים כל עת אחר טכניקות שונות, זאת על מנת להגביר את הקשב והריכוז ולסייע להתפתחות הילדים הן ברמה הלימודים והן ברמה החברתית. מפעילויות מרגיעות שקשורות להרפיה דרך פעילויות ספורטיביות לפירוק אנרגיה ועד תרפיות שונות באמנות או בטיפול עם בעלי חיים.

למידה ממוקדת תוך כדי הנאה

דרך יצירתית הזמינה בכל בית, גן או כיתה שיכולה לעודד את הילדים ולאפשר להם למידה בצורה חיובית וחווייתית הן במסגרת הלימודית והן בשעות הפנאי היא באמצעות משחקי הרכבה שונים לילדים.
משחק הוא פורמט שהילד יכול להתחבר אליו ולהעדיף אותו ודרכו אפשר לתרגל ולטפח מיומנויות שונות, להעלות את הדימוי העצמי ולהעצים את הביטחון.
במסגרת המשחקים הילדים לומדים כיצד להתגבר על תסכולים, להתרכז לאורך זמן, להתמודד עם משימות מורכבות והנחיות שדורשות מיקוד. המפגש החיובי גם עם משימות מאתגרות מסייע לילדים להתמיד ולהשתפר עם הזמן וליהנות תוך כדי.

כמובן יש לקחת בחשבון שבעת משחק יתכן שלילדים יהיה קשה, לפחות בהתחלה כאשר מדובר במשחק שאינו מוכר להם ומוציא אותם מ"אזור הנוחות".
אבל בחירה נבונה של סוג הפעילות יחד עם הכוונה נכונה יכולים בהחלט לחולל הבדל משמעותי ולהשיג את המטרות השונות הקוגניטיביות והחברתיות. לשמור על הילדים מרותקים, לשתף פעולה ביניהם, להפעיל את החושים ולהתגבר על מכשולים.

להרכיב בדרך להצלחה

יש הרבה מאוד פעילויות שיכולות להתאים לבעלי הפרעות קשב וריכוז בהתאם לגילם כמו למשל, פעילות גופנית, ספורט קבוצתי, משחקי ריקוד, משחקי קלפים ועוד.
משחקי הרכבה נחשבים לאלטרנטיבה מוצלחת עבור ילדים בעלי ADHD ובמיוחד אבני הלגו האייקוניות. להרכבות ולבנייה בלגו תועלות רבות. ראשית, במסגרת תהליכי הבנייה הילדים נדרשים לחדד את כישורי הריכוז על מנת לחשוב ולתכנן קדימה, בנוסף, מדובר בפעילות שמעודדת חשיבה יצירתית וכן מעקב אחר הוראות כאשר מרכיבים מודלים מובנים.
השגת המטרות וסיום התוצרים תוך כדי התמדה במשימה תורמת באופן משמעותי לתחושת ההישג והסיפוק ויכולה כך לשפר את הדימוי והביטחון העצמי. ניתן לשחק בהרכבה באופן עצמאי וגם חברתי כך שאפשר גם תוך כדי לתרגל מיומנויות חברתיות ולא רק קוגניטיביות.
הפעילות משלבת גם משחק מובנה יחד עם גמישות – ההבניה הזו חשובה מאוד כי היא מאפשרת להציב גבולות ומצד שני לתת לדמיון לעבוד. כמו כן, יש בה מעורבות מעשית של הילדים כולל תנועתיות ומיומנויות מוטוריות ותרגול קואורדינציה טובה.
היא גם יכולה לסייע בהתפתחות רגשית ולהפיג מתחים – מדובר בפעילות מרגיעה ומתגמלת להפליא.

בבואכם לשחק עם ילד הסובל מבעיות קשב וריכוז חשוב להציע לו מגוון פעילויות ולחשוף אותו לאפשרויות שונות. כדאי למצוא את הטיימינג הנכון לכל פעילות כאשר הוא יכול באמת להתרכז בצורה המקסימלית. בנוסף, להיות עמו ולסייע לו לפחות בהתחלה במשימה ולדאוג גם לסביבה תומכת ונוחה מסודרת ומאורגנת ככל שאפשר ולהנחות אותו בדרך מדויקת שתסייע לו להצליח. אפשר להתחיל בפרק זמן קצר ועם הזמן ניתן להאריך את משך הפעילות עד פרקי זמן ממושכים. נסו לגוון עבורם את המלאי של האבנים במודלים המתכתבים עם עולמות התוכן המועדפים עליהם ולהעלות גם את האתגר עם הזמן כך שהם יוכלו לאתגר את עצמם כל פעם יותר ויותר.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
www.binance.com prijava
1 חודש לפני

Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום