חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זכויות אדם – לא לערבים בלבד | 2 על 1

שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו, מסביר שזכויות אדם זה דבר חשוב - אבל רק לאנשים שבאמת מגיע להם. וגם, למי בליכוד שווה להצביע בפריימריז?

שתפו :

play-rounded-fill

שי גליק הוא פעיל חברתי, איש ליכוד ומנכ"ל ארגון בצלמו. בראיון לתכנית 2 על 1 הוא מספר על הפעילות של ארגון בצלמו ומסמן את האנשים שיפעלו בשבילכם בכנסת.

גליק מספר על ארגון בצלמו ואומר: "בצלמו בעצם בא מהתנ"ך 'ויברא את האדם בצלמו בצלם דמות תבנית'. בעצם בצלמו מוגדר ארגון זכויות אדם ברוח יהודית. היום שמדברים על זכויות אדם תמיד מתכוונים לצד אחד מסוים מאוד. הצד של המסתננים, הצד של המחבלים. ואנחנו אמרנו – זכויות אדם זה דבר קדוש וחשוב מאוד, זה בא מהתנ"ך, אבל זה לאנשים שבאמת מגיע להם. לאזרחי ישראל, חיילי צהל, נפגעי טרור, עולי הר הבית. אנשים שמגיע להם זכויות אדם בסיסיות שלהם. אנחנו בלי הבדל דת, גזע מין ולאום כל מי שבצד הטוב אנחנו דואגים לו".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%9c-%d7%aa%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%95-%d7%9c%d7%a0%d7%95-%d7%a2%d7%9c-%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%a7%d7%a8%d7%91%d7%99/

גליק מתנגד לקביעה לפיה 'בצלמו' הוא ארגון זכויות אדם של ימנים. לדבריו, הם יאבקו גם אם יפגעו בזכויות אדם של שמאלנים. והפעילות שלהם כנגד טרור תעזור בראש ובראשונה למגזר הערבי שהוא הנפגע הראשי מאירועי טרור בעולם.

במענה לשאלה מה ההישג הגדול ביותר של הארגון שלו, אומר גליק "ההישג הכי גדול שלנו זה הבאת המושג 'זכויות אדם' למחנה הימני". גליק מספר שבתחילת דרכו של ארגון 'בצלמו', הוא פנה לאיש מיתוג בבקשה למתג את 'בצלמו' כארגון זכויות אדם ברוח יהודית. אותו איש מותג סירב לעשות לו את המיתוג הזה ואמר לגליק: "זכויות אדם זה לשמאלנים. ברגע שאתה אומר למישהו זכויות אדם הוא איבד אותך. אין עם מי לדבר. הוא חתך לי את המיתוג ועצרנו באמצע". לפני חודש, פגש אותו איש מיתוג ואמר לו שהוא צדק. "כמו שהשמאל הביא לעולם את המילה כיבוש, אני הבאתי לעולם את המושג זכויות אדם".

https://tovnews.co.il/%d7%9c%d7%9e%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%a9%d7%a7%d7%a2%d7%99-%d7%94%d7%a2%d7%91%d7%a8-%d7%9e%d7%a9%d7%94-%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%92%d7%9c%d7%99%d7%9f-%d7%99%d7%95%d7%93%d7%a2-%d7%a9%d7%90%d7%aa-%d7%94/

מאבק נוסף ומרכזי של גליק עוסק במלחמה במערכת המשפט הלא מאוזנת. לפני מספר חודשים נאבק גליק בהחלטת השופטת מיכל אגמון-גונן להשתתף בכנס של האגודה לזכויות האזרח. נזכיר כי האגודה לזכויות האזרח הוא ארגון שמאל קיצוני שמייצג מחבלים באופן קבוע, בחינם, ומתוך אמונה שמגיע להם זכויות אדם. לעומת זאת, באגודה לזכויות האזרח לא נלחמים באזרחים שנפגעו מטרור או מחרדים שנפגעו מהסתה ועוזרים רק לצד אחד. בזכות המאבק של גליק וארגון בצלמו, ועדת האתיקה של השופטים החליטה כי על השופטת אגמון -גונן אסור להשתתף באותו כנס. "השופטים בישראל, והמערכת המשפטית כולה דוגלת כל הזמן בזכויות אדם. הם שכחו שזכויות אדם הכוונה לדאוג לאזרחי ישראל לפני שנפגע מהטרור. ואנחנו חושפים שופטים כמו השופטת מיכל אגמון גונן, ששוב ושוב פוסקת לטובת הצד הבעייתי".

שי גליק הוא אחיין של ח"כ לשעבר יהודה גליק והוא חבר ליכוד בעשור האחרון. הוא מספר שיש לו הרבה מאוד מתפקדים, שמתייעצים איתו על מנת להכניס לכנסת יותר ויותר אנשי עשיה "התפקיד של חבר כנסת זה לא לצייץ בטוויטר. יש כאלה שחושבים ככה. אני חושב שתפקיד של חבר כנסת זה לפעול ולייצג את הציבור ודאוג לו בפועל, בעבודה. ולא בציוצים". למרות שהוא נמצא בשמאל העמוק, גליק מציין לשבח את ח"כ מוסי רז שעזר לו מאוד בפעילות למען הנגשת מערכת המכפלה. בנוסף, ח"כ רז עזר במקרים של הטרדות מיניות נגד נערות גבעות.

ולמי הוא קורא להצביע בפריימריז של הליכוד? "ח"כ קטי שטרית פעלה המון להנגשת מערת המכפלה. היא יזמה על זה 5 דיונים בכנסת והגיעה למקום 5 לפחות פעמים. היא פעילה בהרבה תחומים של ארץ ישראל. בעשייה, ולא בציוצים ובדיבורים. יש את מירי רגב שהיא פעלה בנושא הנאמנות בתרבות. יש את אופיר אקוניס שפעל איתנו בתחום של המאבק בחרם, צחי הנגבי שפועל בשביל עלייה להר הבית". אני אומר לכולם: "תחפשו חברי כנסת שיש לה עשייה. אל תחפשו חכים שיצייצו בטוויטר".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום