חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מורים לא מבינים את הקשר בין כסף ליעילות ושיפור מערכות"

עידן ארץ, כלכלן וכתב דאטה בעיתון גלובס, מסביר למה משרד האוצר דורש שיפור בחינוך ולאן נעלם משרד החינוך בוויכוח הקולני בין ארגוני המורים לאוצר

שתפו :

צילום: יונתן זינדל\ פלאש 90
play-rounded-fill

"כבר כמעט בכל שנה יש לנו שביתה, אפשר להוסיף את האירוע ללוח החגים הישראלי" מתבדח עידן, ואז עובר לרצינות הנדרשת לנושא, "מה שקורה זה, עד היום הסתדרות המורים דרשה וקיבלה בכל שביתה תוספות שכר אחוזיות, שנתנו המון לוותיקים ומעט לצעירים. כרגע מה שנתקע זה בגלל שמשרד האוצר רוצה תוספות בעיקר לצעירים ודורש רפורמות בתמורה. מה שמפליא ומעצבן זה, שמשרד החינוך לא מתערב בויכוח, משרד האוצר הוא זה שדורש איכות ומצוינות בתמורה לכסף".

השכר הממוצע של מורה הוא דווקא בסדר גמור יחסית לשאר העובדים בישראל, הבעיה היא בשכר מורים צעירים

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%91%d7%97%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%9a-%d7%94%d7%97%d7%a8%d7%93%d7%99-tov-%d7%a2%d7%95%d7%a9%d7%99%d7%9d-%d7%a1%d7%93%d7%a8/

הסיבה שמשרד החינוך לא מתערב, היא כי הוא צריך לשמור על קשר טוב עם חברי הסתדרות המורים, וגם משום שהמשרד מורכב מאנשים שמעולם לא התעסקו עם כסף והחלוקה שלו, אלא הכל מוכתב מראש ומלמעלה ולא מנוהל על ידי השטח. מנהלי בתי הספר הם באופן מסויים פקידים שצריכים רק לממש את מדיניות המשרד. אם היינו נותנים להם קופסא שחורה עם תקציב ספציפי שאיתו ינהלו את בית הספר כולל שכר המורים לפי ראות עיניהם, המצב היה שונה. הייתה להם אחריות על הכסף והיינו רואים שיפור בתוצאות. אבל כיוון שהם לא נושאים באחריות הכספית, הם גם לא מתערבים בזה. הם לא רגילים לרעיון שהכסף משמש כתמריץ ליעילות. שלא נדבר על מורים גרועים שאי אפשר לפטר אותם ולכן נבעטים כלפי מעלה ומתקדמים להיות מפקחים במשרד החינוך, והם אלו שמחליטים על מדיניות כיום. לכן, משרד החינוך במצבו הנוכחי כיום, עם כוח האדם שמרכיב אותו, במידה והיו מנהלים את המשא ומתן מול הסתדרות המורים, היינו רואים שוב תוספות אחוזיות כמו כל השנים ולא דרישה לשיפור. זה לא נכון ולא ראוי שמשרד האוצר יעשה זאת, אלא אנשי חינוך, אבל באין מישהו אחר שידרוש שיפור המערכת לטובת ילדינו, משרד האוצר עושה זאת.

הפערים, לעומת זאת, מהגבוהים בעולם. אין שום הצדקה לפער כה גבוה בין מתחילים לוותיקים.

לסיום הוא אומר כי "המורים גם לא נאבקים על התנאים, אלא יותר על השכר וימי החופשה שלא יזוזו. אמנם, בהסכם הנוכחי מכירים ביותר שעות שלהם, שזה שיפור בתנאים, אבל את השעות הלא פרונטליות אין להם היכן לעשות, פיזית בבית הספר, ועל תוספת פינות עבודה למורים לא ראינו שנאבקים. אני מקווה שבמשבר הבא יטפלו בזה יותר".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום