Search
Close this search box.

הפיצול במפלגות הערביות: "זו לא אידיאולוגיה ולא בטיח"

מי ירוויח ומי יפסיד מהפיצול במפלגות הערביות? המזרחן ד"ר אדי כהן עושה סדר

תגיות

שתפו :

צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ביום חמישי האחרון התרחש אירוע דרמטי שיוכל אולי להכריע את מערכת הבחירות, ולשבור את התיקו הפוליטי שראינו במדינת ישראל בשנים האחרונות. בל"ד שהייתה חברה בשנים האחרונות ברשימה המשותפת יחד עם תע"ל (אחמד טיבי) וחד"ש (איימן עודא ועופר כסיף) החליטה לפרק את השותפות ולרוץ בנפרד. המזרחן, ד"ר אדי כהן מסביר שכל הפיצול שהתרחש ברשימה המשותפת מגיע על רקע מחלוקת בנוגע למיקומים ברשימה, ולא על רקע אידאולוגי כמו שהמפלגות הערביות מנסות למכור לנו.

מה קרה ביום חמישי? על מה הם רבים?
"הם לא רבים. זה בדיוק כמו אצל סמוטריץ' ובן גביר. יש סקרים לאחרונה שמנבאים 4-5 מנדטים בלבד למשותפת שהיא מורכבת משלוש מפלגות. חד"ש ותע"ל הם מפלגות העיקריות, הם הכי חזקות בשטח, והם לא רוצות לתת מהכח שלהם. חלוקת המנדטים זה ריץ רץ' זה מלחמה על הכיסא ועל המיקום ברשימה. לא אידאולוגיה לא בטיח. כולם שונאי ישראל, כולם לא רוצים לשבת עם הממשלה".

איך הציבור הערבי מגיב לדבר הזה? "אדיש. כל הסיפור הזה נובע מהאדישות של הערבים מהבחירות. רוב הציבור הערבי הוא אדיש. אין פה הפגנות, לאף אחד לא אכפת לו. אם לא תעבור אחוזי החסימה עשרות אלפי קולות ילכו לאיבוד וזה יטיב עם המחנה של הליכוד. מפלגת אחת לא תעבור או רע"מ או בל"ד. המשותפת תעבור בכל מקרה".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%99%d7%9f-%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%aa%d7%95%d7%9d-%d7%9e%d7%99-%d7%90%d7%aa%d7%9f-%d7%94%d7%9e%d7%a4%d7%9c%d7%92%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a2%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%a1%d7%a7%d7%99/

עד כמה ברחוב הערבי אדישים? ד"ר כהן מציג לנו עיתון ערבי שיוצא פעם בשבוע, שבכותרת הלא מעודכנת שלו מברכים על האיחוד ברשימה המשותפת, למרות שבמבחן המציאות היא לא התרחשה בסופו של דבר. "העיתונות שלהם יוצאת פעם בשבוע. הם חוגגים שיש אחדות וששלושת המפלגות רצים תחת המשותפת. זה עוד לא התעדכן".

לד"ר כהן חשוב להדגיש שהמפלגות הערביות מנסות לקדם את הנרטיב הפלסטיני, והכל במסווה של דאגה לזכויות אדם. "המפלגות הערביות במדינת ישראל הם מפלגות שרוצות לשחרר את פלסטין במסווה של זכויות אזרחיות" מסביר ד"ר כהן. "הם רוצות לגרש אותנו במסווה שרוצים זכויות אבל מניפים את דגל פלסטין. לצערי רובם זה גייס חמישי, אני לא מדבר על הערבים, אלא אני מדבר על המנהיגים של המפלגות. זה המפלגות ערביות שלא מגנות את הטרור, ומעבירות מסרים לקהל שלהם שישראל רוצה להרוס את מסגד אל אקצא. הם מקדמים את הרעיון הפלסטיני. האויב שלך במיטה שלך".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום