Search
Close this search box.

הפקעת מחירים, השוחד לפקידים והמלחמה: חסיד ברסלב מספר על חוויותיו מראש השנה באומן

על רקע מלחמת רוסיה-אוקראינה עדי נאלץ לנסוע במשך 18 שעות באוטובוס כדי להגיע לציונו של ר' נחמן, אבל הוא לא מתחרט ל רגע.

שתפו :

צילום: פלאש 90

ראש השנה מאחורינו וכך גם ההגעה של עשרות אלפי חסידי ברסלב אל ציונו של ' נחמן באוקראינה, על רקע המלחמה שמתרחשת במדינה בחצי שנה האחרונה.

"מאחר שאין טיסות ישירות לאוקראינה נאלצנו לנחות בפולין. משם חלק עלו על אוטובוסים לנסיעה שנמשכה עם עצירות כ- 18 שעות" מספר לנו עדי, חסיד ברסלב מחולון שטס גם השנה לציונו של ר' נחמן מברסלב. "אנחנו לקחנו מונית וזכינו לעצור אצל הנועם אלימלך לכמה שעות .שכרנו מלון להניח את הראש ולהתרענן. ומשם מונית נוספת לרכבת נסיעה של כ10 שעות עד ויניציה ועוד מונית של כשעתיים עד אומן".

"אולי זה המקום לציין שנהגי המוניות שהפקיעו לנו מחירים בגזל לאור היום. אין נסיעה שעלתה פחות מ 100$ ואנחנו יודעים להתווכח חלק מהחסידים נחתו בהונגריה הרחוקה או מולדוביה המנוקרת והמושחתת. שעות עיכוב בגבול ורק על ידי שוחד נותנים בסוף לעבור את הגבול". לדבריו, "הדרך חזרה הרבה יותר מסובכת מאחר שכולם עוזבים בבת אחת. אם בהלוך הפקיעו מחירים בחזור רצו פי 3 וגם אין מקום ברכבות".

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%90%d7%95%d7%9e%d7%9f-%d7%9e%d7%aa%d7%9b%d7%95%d7%a0%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a8%d7%90%d7%a9-%d7%94%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%91%d7%a6%d7%9c-%d7%94%d7%9e%d7%9c%d7%97%d7%9e%d7%94/

מה היה שונה משנים קודמות?

"חל עוצר משעה 23:00 שוטרים עם שוקרים ואלות מחפשים שעיר לעזאזל. מחד יש בזה משהו טוב – שקט ברחובות, אין מסיבות רחוב כל הלילה. הולכים לישון מוקדם, קמים מוקדם. מאידך נחסך מאיתנו זמן איכות בציון הקדוש של תפילות והשתפכות הנפש שהיה מאוד חסר".

"איסור הכנסת אלכוהול על יתרונותיו וחסרונותיו מחד מחסיר מעט משמחת החג מאידך קמים רעננים יותר, פחות רעש ברחובות. הרבה פחות חיילים אוקראינים, וטוב שכך רק עושים בלאגן. מאידך יותר שוטרים וכוחות כיבוי. נראה שהמלחמה עשתה להם טוב; את כלי הרכב המיושנים החליפו כלי רכב חדשים, משאיות זבל חדשות, רכבי כיבוי חדשים, חידוש גדול היה לראות משאיות ששואבות לכלוך ברחבות. בנוסף, הייתה הפקעת מחירים קטסטרופלית. המקומיים מנסים לחלוב אותך כמה שאפשר עם חיוך".

למרות החששות והמלחמה ברקע, הוא לא מתחרט לרגע. "מי שטעם את ראש השנה אצל רבינו אין מה להוסיף לו. ומי שלא טעם יין הונגרי לא תוכל להסביר לו. דבר אחד אני כן יכול להגיד: האחדות ואהבה שמרגישים אחד לשני בימי החג לא יתואר ולא ישוער. מלבד היראת שמיים והרצון להיות יותר טוב".

לא חששתם להגיע לאוקראינה על רקע המלחמה?

"קיבלנו עידכונים לפני הנסיעה שאוקראינה בכללותה מלבד אזור מסוים שרחוק 6-8 שעות נסיעה מאומן חזרה לשיגרה מלאה, כמו שאכן ראינו בעיניים. כמו אותם תיירים שמגיעים לישראל ושואלים איפה המלחמה המדוברת. מרגע שהתירו להיכנס לאוקראינה דבר אחד ממלא את ליבנו: לעשות ציויי רבנו שהוציא כרוז גדול ואמר בהכל אני חזק ובראש השנה עוד יותר שכל העניין שלי זה ראש השנה ואיש בל יעדר".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נו באמת
נו באמת
1 שנה לפני

מידע מאוד מהימן כתוב ומנוסח יפה. אהבתי מאוד. תודה על המידע

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום