חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"פרשנות מעוותת": ח"כ קרעי מהליכוד תוקף את החלטת השופט עמית בענין שיקלי

ח"כ קרעי סובר שההחלטה של השופט עמית פוליטית, ומקווה שבג"ץ יהפוך את ההחלטה

שתפו :

תעמולה
צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בהחלטה שהצליחה להפתיע רבים במערכת הפוליטית, הודיע אתמול יו"ר ועדת הבחירות השופט עמית על החלטתו לפסול את עמיחי שיקלי מלהתמודד לכנסת, בהחלטה שנראה כי שברה כל שיא של אקטביזם שיפוטי.

"בוודאי שזאת החלטה פוליטית. לא חושב שלמישהו יש ספק לגבי זה". אומר ח"כ שלמה קרעי. "זה החלטה פוליטית בלי ביסוס חוקי אמיתי. השופט עמית התפתל בתוך ההכרעה שלו, וכביכול החמיר כאילו מדובר בנושא של מה בכך. הרי מדובר כאן בזכות היסוד בדמוקרטיה לבחור ולהיבחר. מדובר כאן באדם, בעמיחי שיקלי, שהגיע להסכמה שחתומים עליה 3 שופטי בית משפט מחוזי שהפרישה שלו בתוך ארבעה ימים תחשב כהתפטרות בסמוך לפרישה. הדברים היו ברורים, היה לו על מה להסתמך. לאף אחד לא היה ספק שהדבר הזה היה כשר ונכון וששיקלי עשה מה שהוא היה צריך".

לדבריי קרעי, למרות הקונצנזוס המשפטי הרחב בנוגע לכך ששיקלי פעל נכון, השופט עמית החליט לפסוק אחרת." בכל זאת השופט בחר להשתמש בפרשנות מעוותת כדי למנוע מאדם את הזכות להיבחר שהיא זכות יסוד בדמוקרטיה. אז כמובן שזה החלטה פוליטית. אנחנו רואים שמצד אחד מכשירים תומכי טרור, למרות שהועדה פעם אחר פעם פוסלת אנשים שלא מכירים במדינת ישראל, שמחבקים מחבלים, שמביעים תמיכה במדינות אויב. הועדה פוסלת ושופטי בית המשפט מכשירים אותם להתמודד לכנסת. אתה רואה מצב כל כך ברור, כל כך טריוויאלי, שאדם עשה מה שהוסכם בינו לבין המשפט, הייעוץ המשפטי לכנסת סמך את ידיו על זה ובא השופט והחליט לפסול".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%a0%d7%99%d7%9c%d7%97%d7%9d-%d7%91%d7%90%d7%a7%d7%98%d7%99%d7%91%d7%99%d7%96%d7%9d-%d7%a9%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%98%d7%99-%d7%97%d7%a7%d7%99%d7%a7%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%90-%d7%9c/

קרעי מנמק את קביעתו כי מדובר בהחלטה פוליטית של השופט עמית. "אם תשאל אותי מה המוטיבציה מאחורי, יכולה להיות מוטיבציה אחת שאולי כדי לפסול את בל"ד, כדי למנוע אובדן קולות בגוש לפיד הרשימה המשתופת, ואם יספלו רק את בל"ד, אז יגידו 'רגע אתם עוברים בשירות השמאל' אז הוא מראה לך; 'אנחנו פסולים גם מכאן וגם מכאן, את מי שאנחנו צריכים לפסול'. סיבה שנייה לדעתי; שיקלי הרגיז אותם כל כך שהוא הפיל להם את ממשלת ההונאה הזאת. הוא היה הראשון שמשך את ידיו מהשקר, מההונאה מהניסיון להפוך את הדמוקרטיה כקרדום לחפור בה. הרי מה עשו חברי ימינה? הם השתמשו בדמוקרטיה כדי להונות את הריבון בדמוקרטיה. כדי לשקר את הבוחר שלהם. עשו את ההיפך ממה שהתחייבו אליו. והדבר הזה הרגיז מדי את אלו שרצו בממשלה הזאת ואולי שיקלי חוטף את העונש שלו על זה".

מדובר פה בפוליטיקאי שעמד בהתחייבותו לבוחר ועכשיו בית המשפט מעניש אותו. איזה מסר זה מעביר לציבור?

"אני מאוד מקווה שבערעור לבג"ץ, שופטי בג"ץ יתחשבו בעניין זהה ויהפכו את ההחלטה של השופט את עמית. אתה מעלה פה תמיהה משמעותית על ההחלטה של השופט. כאשר יש בנאדם ערכי, שלא הוא פרש מהמפלגה שלו, אלא המפלגה פרשה מהאידיאולוגיה שלה, מהערכים שלה, מהבוחרים שלה והייתה מנותקת בלי שורשים, בלי בוחרים שנתנו את אמונם. אני מתפלא על השופט עמית".

הופתעת מההחלטה?

"הופתעתי מאוד. אני רואה תגובות גם בשמאל, חוץ מאלה שהדמוקרטיה זה רק אם אתה חושב כמוהם כמו במרצ, כמו בעבודה. חוץ מהשוליים של השוליים האלה של השמאל, שמעודדים את ההחלטה הזאת. השאר אתה שומע אותם או שותקים או מביעים תמיהה. תמיד אומרים יש שפוטים בירושלים, אז יש שופטים בירושלים שלושה שופטי בית המשפט המחוזי שקבעו שההתפטרות שלו תחשב בהתפטרות בסמוך לפרישה? אז מה אתה מצפץ על בית המשפט".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a9%d7%99%d7%91%d7%94-%d7%a9%d7%95%d7%a4%d7%98%d7%99%d7%a0%d7%95-%d7%9b%d7%91%d7%a8%d7%90%d7%a9%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%94/

במענה לשאלה האם הוא תולה תקוות שבג"ץ יהפוך את ההחלטה, עונה קרעי בחצי ציניות."אם נשפוט על פי הסטטיסטיקה, אז עד היום בג"ץ פסל כל החלטה של ועדת הבחירות. אז לפי הסטטיסטיקה נראה שהעניין הזה יכול לקרות. בסך כל ההחלטה של השופט לא רק שהיא לא עושה שכל, היא לא מתחברת עם שום משהו אמיתי, עם לשון החוק, עם הדברים שנאמרו בבית המשפט. למיטב הבנתי אין שום סמכות בחוק ליו"ר ועדת הבחירות לפסול מועמדים ככה סתם. גם שפוסלים מועמדים לפי סעיף 7א, שמתנדים לקיומה של מדינת ישראל, צריך רוב של חברי הועדה, איזה הצבעה, איזה דיון משפטי, שעולים טענות לכאן ולכאן בדיון. כאן השופט נכנס לחדר שלו, כתב מה שכתב וכאילו הוא אדון הדמוקרטיה. לדעתי הוא עושה את זה בחוסר סמכות".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום