בשיחה טעונה שהתקיימה בחוץ לארץ, עדי קרני, לוחם בחיל ההנדסה הקרבית של צה”ל, מצא את עצמו בקו החזית של ההסברה הישראלית. קרני, שהגיע עם שלט “אני חייל צה”ל, שאלו אותי הכל”, התייצב מול עוברים ושבים כדי לספק עדות ממקור ראשון על המתרחש ברצועת עזה, אך נתקל בחומה של האשמות קשות ובוטות.
במהלך התיעוד, נראה קרני מתעמת עם אדם שהאשים אותו בביצוע רצח עם ובפיצוץ מבנים אזרחיים. בתגובה רגועה ומעוררת השראה, קרני לא נרתע מהמתקפה המילולית. הוא הסביר בנחישות כי המבנים שבהם פעל, כולל בתי חולים, איבדו את מעמדם האזרחי ברגע שחמאס הפך אותם למעוזי טרור. בכל בניין שנכנסתי אליו ראיתי דגלי חמאס ומחבלים, העיד קרני, והדגיש כי חמאס משתמש במתקנים אלו גם כדי להחזיק בבני הערובה הישראלים.
למרות השנאה שהופנתה כלפיו, קרני בחר להשיב בחיוך ובפתיחות, תוך שהוא מזמין את המבקרים לנהל שיחה אנושית ומכבדת. דבריו מדגישים את המורכבות שבפניה ניצבים הלוחמים בשטח: הלחימה בטרור המסתתר מאחורי אוכלוסייה אזרחית, והצורך להגן על האמת הישראלית אל מול עולם רווי במידע כוזב. עדי קרני מייצג בשיחה זו לא רק את הלוחם המקצועי, אלא גם את הפנים האנושיות והמוסריות של צה”ל.
















