אל”מ במיל’ ז’ק נריה: “אנחנו עלולים להתעורר למדינה עם דגל אחר”

אל"מ במיל' ז'ק נריה טוען שלבנון הופכת ממדינה שהובלה היסטורית על ידי הנוצרים המרונים לפרובינציה של הרפובליקה האסלאמית של איראן

בלבנון מתחולל תהליך עומק מסוכן שבו מדינת האיזונים העדינים, המורכבת מ-17 עדות, משנה את פניה באופן בלתי הפיך. לפי אל”מ במיל’ ז’ק נריה, ישראל והעולם אינם מבינים את עוצמת השינוי: לבנון הופכת ממדינה שהובלה היסטורית על ידי הנוצרים המרונים לפרובינציה של הרפובליקה האסלאמית של איראן, תחת שליטתו המוחלטת של חיזבאללה.

הארגון פועל בשיטתיות להשתלטות דמוגרפית וקרקעית. הוא מזרים אוכלוסייה שיעית מהדרום ומהדאחייה אל עומק האזורים הנוצריים בביירות וסביבתה, ומשתלט על אדמות מדינה וכנסייה. הנוצרים, שחשים חסרי אונים אל מול הכוח הצבאי והפוליטי של חיזבאללה, הגיעו לסף ייאוש ושוקלים להכריז על חלוקת המדינה לפדרציות כדי להציל את מה שנותר מצביונם.

נריה מזהיר כי המציאות בשטח כבר השתנתה; עדות לכך היא תקיפות צה”ל בלב האזורים הנוצריים, שם חזבאללה ואיראן מצאו מקלט תחת כסות אזרחית. המלחמה הפנימית בין העדות כבר מתרחשת מתחת לפני השטח, ואם המגמה תימשך, אנו עלולים להתעורר למציאות שבה דגל הארז הלבנוני יוחלף בדגל משמרות המהפכה, כשלבנון תהפוך סופית לשלוחה איראנית על גבולנו הצפוני.

להצטרפות לקבוצת הווצאפ של ערוץ Tov
לחץ כאן

ערוץ Tov אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות

עוד באותו נושא
הצטרפו לניוזלטר וקבלו ספר חינם!
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר

כתבות נוספות

הצטרפו לניוזלטר וקבלו ספר חינם!

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x