Search
Close this search box.

טור דעה: "השמאל צריך לשחרר אותנו מהכפייה שלו"

ללי דרעי בטור דעה על הדמיון בין נאום השבטים של הנשיא לשעבר ריבלין לקמפיין השמאל נגד הממשלה הנבחרת

תגיות

שתפו :

Olivier Fitoussi פלאש 90

 

זוכרים את נאום השבטים של הנשיא ראובן ריבלין? הוא דיבר אז, בנאום שדי התווה את קו המדיניות שלו במשרה הרמה, שקיימים בישראל ארבעה שבטים: השבט הערבי, השבט החילוני, השבט הדתי לאומי והשבט החרדי. 

תיכף נחזור לנאום המפורסם של ריבלין אבל ברשותכם, בואו נחזור לאקטואליה ולכרזה שמתפרסמת בימים אלה ברשתות החברתיות: כרזת חצי העם. חצי העם המפרנס, משלם המיסים, המרפא, החילוני, הליברלי. 

יש דבר משותף מאוד בולט בין נאומו של ריבלין לבין הכרזה הפרובוקטיבית המופצת בימים אלו: שניהם מתעלמים לחלוטין מפלח מאוד משמעותי של אזרחי ישראל: הציבור המסורתי. 

לפי המחקרים האחרונים, מעל 60% מאזרחי מדינת ישראל היהודים מגדירים את עצמם מסורתיים. מדובר באנשים עובדים, משלמי מיסים, משרתים בצבא – הם מהווים את הרוב המוחלט של היחידות הקרביות – וכן, מפיצי הכרוז היקרים, יש ביניהם רופאים, ואנשי היי-טק, ומדענים, ומה לא? 

צפו בטור המלא

play-rounded-fill

מה לא?? הם לא שבט, לפי ריבלין, ולא ממש ברור לאיזה חצי עם הם שייכים, לפי האזרחים החילונים המודאגים. 

וזו בעיה. בעיה גדולה. 

כי מצד אחד, הציבור המסורתי לא רוצה להיות שבט. הוא רוצה להיות עם, לקום פתאום בבוקר ולהתחיל ללכת לעמל יומו. 

הוא לא רוצה להיות שבט אלא להתפרס על פני כל השבטים. זהו כוחו, אך גם חולשתו. 

הוא לא מאורגן כמגזר, הוא לא זוכה לתקציבים ייחודיים, וטוב לו כך. אבל כאשר הוא לא נספר בתוך חצאי העמים וארבעת המגזרים ומתוך ההתעלמות הזאת, הוא מוצא את עצמו מודר מהשיח או, יותר גרוע, נשבה בשבי של צד אחד, יש לכך השלכות מאוד מרחיקות לכת ביום יום שלו. 

דוגמא מובהקת קיבלנו בימים האחרונים, סביב נושא התוכניות החיצוניות של משרד החינוך. מיעוט קולני, חילוני, פרוגרסיבי, שאחראי בין היתר לקמפיין "חצי העם", כופה על הציבור הגדול הזה, שילדיו לומדים במערכת החינוך הממלכתית, תכנים שאינם לרוחו או מונע ממנו גישה לתכנים שהוא מעוניין בהם, כמו זהות יהודית, תנ"ך, הכרת של מושגים ביהדות ועוד. 

האם נגזר על הציבור המסורתי לבחור צד? לנטוש את ה"גם וגם" שכל כך מאפיין אותו? 

לי יש הצעה אחרת: להרחיב את ה"חיה ותן לחיות" המקודש גם עליהם. אתם חלק מהמיעוט שרוצה תכנים פרוגרסיבים בבתי הספר? רוצים שישאלו את ילדיכם אם הם באמת בן או בת או שמא הזהות המגדרית שלהם מוכתבת מהבניות סוציולוגיות? תעשו זאת בזמנכם החופשי. 

שחררו אותנו מהכפייה שלכם, תקימו לעצמכם מוסדות חינוך לתפארת החילוניות, ושם ילדכם יוכלו ללמוד בדיוק את מה שחשוב לכם שילמדו. לנו תשאירו את מערכת החינוך הממלכתית, היהודית, הלאומית. 

מי זה לנו? רוב העם, מסתבר. לא מאמינים לי? עיינו בבקשה בתוצאות הבחירות האחרונות. המספרים לא משקרים.

שמאל שמאל שמאל שמאל

התעדכנו בתוכן היומיומי שלנו רק בערוץ ToV

שמאל

 

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a1%d7%a8%d7%98-%d7%94%d7%90%d7%a0%d7%98%d7%99%d7%a9%d7%9e%d7%99-%d7%a4%d7%90%d7%a8%d7%97%d7%94-%d7%95%d7%94%d7%9e%d7%97%d7%90%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%aa/

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום