חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניצב בדימוס חושף: אריק שרון איים על המשטרה והתערב בחקירה שלו כשהיה רה"מ

ניצב בדימוס יעקב בורובסקי בראיון לתכנית הבטחונית עם אלעזר שטורם, מסביר למה המפכ"ל צריך היה לשמוח על חוק הסמכויות שמקדם בן גביר

שתפו :

 

ניצב יעקב בורובסקי שימש במגוון תפקידי פיקוד במשטרת ישראל במשך כ-30 שנה. לאחר שהשתחרר שימש כיועץ למבקר המדינה. בראיון על חוק סמכויות המשטרה החדש הוא טוען שהמשטרה צריכה הייתה לשמוח על חוק הסמכויות החדש שמקדם איתמר בן גביר: "משטרת ישראל נמצאת באחת השעות הכי קשות שלה. לתקן את המעוות ניתן רק באמצעות שני קווים עיקריים: האחד, הרבה כסף והוספה של שוטרים ודבר שני הוא שינוי במעמד השוטר ולתת לו כוח וגיבוי. טיוטת החוק תעזור מאוד למשטרת ישראל לתקן את מעמדה ולפעול בהתאם לייעודה, להשליט סדר וביטחון ולמגר פשיעה. ואני לא מבין למה מפכ"ל המשטרה לא קונה את ההצעה בשתי ידיו והופך אותה לכלי חסר תקדים".

במהלך הראיון, כדוגמה למקרים בעבר שבהם התערב השר בחקירת המשטרה, חשף בורובסקי לראשונה כי בזמן שראש הממשלה אריאל שרון ז"ל ושני בניו נחקרו במשטרה הוא איים עליה באמצעות השר דאז עוזי לנדאו: "אריאל שרון נחקר כראש ממשלה, ושני בניו נחקרים והוא מודיע למשטרת ישראל באמצעות השר עוזי לנדאו, באופן חד, שהוא לא מוכן שמשטרת ישראל תמליץ, כמצוותה, כלפי הפרקליטות על מצבו בתיק. מתנהל דיון רציני, משתתפים בו אלו שהיום טוענים שהמשטרה איבדה את עצמאותה. מפכ"ל המשטרה מרכין ראש ומעביר את משטרת ישראל ממצב שהיא ממליצה בתיקים פליליים של אישי ציבור למצב שהיא לא עושה את זה. זו עצמאות? זו לא התערבות קשה בחקירות?"

בראיון מספר בורובסקי כי שרון אף הודיע למשטרה כי לא יוסיף לה תקציב בזמן שהתרחשו הפיגועים הגדולים והעומס שבו הייתה נתונה: "עכשיו מגיע שר מיועד ואומר בחוק אני לא אתערב", מסכם בורובסקי, "צריך להסתכל על הדברים בברכה עם פוטנציאל גדול תחת החשש מהשר עצמו. מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחיקוך".

צפו בראיון המלא

play-rounded-fill

התעדכנו בתוכן היומיומי שלנו רק בערוץ ToV(חדשות ודעות שלא תמצאו בכל מקום)

ניצב ניצב

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום