חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אפי איתם: "יהיה קשה מאוד שהגבורה תתגלה בלי התודעה הלאומית "

תא"ל במיל' אפי איתם בראיון לאלעזר שטרום על נס הגבורה ועל חנוכה, על חשיבות התודעה הלאומית ומדוע המושג חילוני לא התאים לו אף פעם?

שתפו :

מלחמת יום הכיפורים תפסה את אפי איתם כמ"מ צעיר במחנה נפח. על רגע הדרמה שעליו קיבל מאוחר יותר את עיטור המופת הוא מספר: "הייתי מ"מ צעיר במלחמת יום הכיפורים במרכז רמת הגולן. טנקים סוריים שועטים ואין עוצר. הפלוגה שלי נסוגה לאחור ולא הייתה שום אפשרות לעצור אותם. ואני כבן עין גב לא הסכמתי לסגת. יריתי בטנק המוביל עם נשק נ.ט, פצצה אחת שפגעה בטנק והצוות הסורי ברח. אני מספר את זה כי חשוב שנבין, הטנקים הסוריים נעצרו למרות שלא היה שם שום כוח צה"לי שיעצור אותם. זה ליווה אותי תמיד שמעבר לעניין ההשתדלותי תמיד בסוף מופיע הסוד הזה שכשיש מסירות נפש מופיעה עוד עוצמת חיים".

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%9e%d7%9c%d7%97%d7%9e%d7%aa-%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%94%d7%9b%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%90-%d7%a0%d7%99%d7%a6%d7%97%d7%95-%d7%94%d7%92%d7%a0%d7%a8%d7%9c%d7%99%d7%9d/

בראיון לאלעזר שטורם בתכנית הבטחונית בחג החנוכה הוא מספר על מהו הנס שבדרך הטבע שליווה אותו בכל הקרבות ושירותו הצבאי במשך עשרות שנים: "כמעט כל 30 שנות שירותי בצבא היו שזורים בניסים, חלקם מעל הטבע וחלקם שבתוך הטבע. אלו שבתוך הטבע הם ניסי הגבורה שאדם מתגבר על האינסטינקט של לשמור על חייו ומסתער מול האש, משליך את נפשך מנגד כי יש משהו יותר חשוב מהחיים שלי וראוי שחיי הפרטיים יסוכנו ויוקרבו לעיתים, אז צומח נס הגבורה. להתעלות מעל מדרגת ההשרדות ולייחס להופעה שלו מימד אחר, הלאומי, של השייכות של חיי הכלל והאומה. זה נס. זה לא פשוט. אי אפשר לייצר אותו מהחיים הפשוטים".

על ערכים שקיבל כנער שלא שמר תורה ומצוות בקיבוץ עין גב ועל הסיפור המופלא על היונה שליוותה אותו במשך כל הקרבות הקשים במלחמת יום הכיפורים,

צפו בראיון המרתק.

play-rounded-fill

התעדכנו בתוכן היומיומי שלנו רק בערוץ ToV(חדשות ודעות שלא תמצאו בכל מקום)

אפי אפי

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום