חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך ישפיע המשבר בין הדרוזים לבין המשטר הסורי?

העדה הדרוזית עוברת ימים קשים של שאלות נאמנות בין סוריה לבין ישראל. דיון משולש באולפן עם המזרחן גדעון גל בן אברהם ועטא פראחת

שתפו :

דרוזים
נכבדי העדה הדרוזית. צילום: מיכאל גלעדי פלאש90

בשבועות האחרונים מתקיימת מערכה לא פשוטה בדרום סוריה בין הדרוזים לבין המשטר. סרטונים של מנהיג העדה הדרוזית בלבנון ובנו הציגו את הקשיים הכלכליים שלהם ושל העדה בלבנון. הדרוזים אף נתפסים כבוגדים, כמי ששיתפו פעולה עם כוחות סונים באזור.

המזרחן גדעון גל בן אברהם מסביר את אחד הגורמים למאבק: "הסורים נתנו יד חופשית לכוחות איראניים להפיץ את משנתם אצל הדרוזים. קיים מחסור בדלק ובתרופות. יש שם מאבק עיקש שאני לא יודע איך הוא יגמר אבל המשטר הסורי הוא אכזר ועשה יד אחת עם האויב האיראני והם מנסים להשתלט על הר הדרוזים".

יו"ר המועצה הציונית הדרוזית, עטא פראחת, מכיר מקרוב את העדה ואת המורכבות ותולה את האשם העיקרי ב"אופק מדיני" שמדי פעם עולה לכותרות ושם בסימן שאלה את נאמנותם של הדרוזים למדינה: "יש דרוזים שמאז מלחמת האזרחים בסוריה ביקשו אזרחות ישראלית אבל יש כאלה שמשתפים פעולה עם השלטון הסורי בתמורה לטובות הנאה. כשהשמאל הישראלי ההזוי מדבר על ויתורים לשלטון הסורי אנחנו רואים את ההתדרדרות בנאמנות".

פראחת קרא לממשלת נתניהו למנות שר דרוזי כדי להוריד את עוצמת הלהבות ולחבר בין העדות.

צפו בדיון באולפן ערוץ TOV

play-rounded-fill

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום