חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השר עמיחי אליהו: "בן גביר עומד בראש מורם מול רמיסת הריבונות"

השר איתמר בן גביר עלה היום להר הבית, מעשה שגרר איומים גם מצד החמאס וגם מפי יו"ר האופוזיציה הטרי, יאיר לפיד

שתפו :

צילום: יוסי אלוני

למרות האזהרות, איומי החמאס וזעקות האופוזיציה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה הבוקר (שלישי) להר הבית לציון צום עשרה בטבת ולראשונה מאז הבחירות. בן גביר הגיע להר הבית תחת אבטחה כבדה שכללה את מאבטחיו האישיים ושוטרים נוספים.

חברו למפלגת עוצמה יהודית, הרב עמיחי אליהו אמר בתגובה:"ידועה המחלוקת בין גדולי ישראל לגבי עליית יהודים להר הבית מקדמא דנא. המחלוקת היא לשם שמיים וסופה להתקיים. אנו קיבלנו את הכרעת הרבנות הראשית לדורותיה ונמנעו מלעלות להר. אך יחד עם זאת אני מכבד את השר איתמר בן גביר שנשמע לרבו מורינו הרב דב ליאור שליט"א, כל אחד ישמע כעצת רבותיו".

"באשר לנושא המדיני", אמר השר אליהו כי "אויבינו קמים עלינו לכלותינו, הם מנסים לקעקע את הזהות שלנו בארץ. בצום עשרה בטבת שחל היום אנו מבינים את תודעת המצור אשר משתקת את השאיפה הלאומית ואת רמיסת הריבונות שלנו כעם יהודי לארצו ואת זה השר בן גביר החזיר ועומד בראש מורם ובגו זקוף מול איומי החמאס".

נזכיר כי מיד אחרי שפורסם דבר עלייתו של השר בן גביר להר הבית חזרו בממשלה הפלסטינית ובארגון הטרור חמאס לאיים. דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי "פשע הפלישה של השר הציוני הפשיסטי הוא המשך תוקפנות הכיבוש על המקומות הקדושים. מסגד אל-אקצא יישאר פלסטיני, אסלאמי וערבי ואף כוח לא יוכל לשנות את האמת הזו. עמנו יימשך להגן על המקומות הקדושים ולהילחם למען טיהורם מטומאת הכיבוש".

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתיה, אמר שכניסתו של השר בן גביר, הבוקר, להר הבית מהווה התגרות מסוכנת ברגשות הפלסטינים. בפתיחת ישיבת הממשלה הפלסטינית, קרא אשתיה לפלסטינים לצאת נגד ההסתערויות של בן גביר שמטרתן להפוך את מסגד אלאקצא לבית תפילה יהודי, דבר שמהווה הפרה של כל הערכים, ההסכמים והחוקים הבינלאומיים ולהבטחות ישראל לנשיא ארה"ב.

אל החמאס הצטרפו גם נציגי האופוזיציה פה בישראל. יו"ר האופוזיציה החדש, יאיר לפיד הפנה את האחריות כלפי ראש הממשלה נתניהו עוד לפני שבן גביר עלה אל הר הבית. במסיבת עיתונאים אתמול, אמר לפיד: "אסור שאיתמר בן גביר יעלה להר הבית, זו התגרות שתוביל לאלימות שתסכן חיי אדם ותעלה בחיי אדם. עם כל זה שביבי חלש הוא מוכרח הפעם לעמוד ולהגיד לו אתה לא עולה להר הבית כי ימותו אנשים".

בן גביר עצמו אמר במהלך הסיור: "הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום