חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האלוף במיל' בריק: "חיל האוויר לא יוכל להמריא במלחמה הבאה"

האלוף במיל' יצחק בריק בראיון מטלטל שובר את המיתוס שחיל האוויר הוא הנכס העיקרי של צה"ל לצורך נצחון במלחמה הבאה

תגיות

שתפו :

יצחק בריק סיים את שירותו בצה"ל בדרגת אלוף. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן במשך כעשור בתפקיד נציב קבילות החיילים.

בשנים האחרונות מתריע בריק בפני כל מי שמוכן לשמוע שצה"ל לא מוכן למלחמה הבאה במספר רב של תחומים. בפרק הנוכחי של התכנית הבטחונית עם אלעזר שטורם הוא מדבר על המחדל של חיל האוויר במוכנות למלחמה הבאה ובעיקר בתחום הסיוע לתחום היבשה.

"לפני מספר ימים הייתה תכנית מטלטלת בכאן 11", הוא מספר, "'שתיקת הטייסים' על ירי כוחותינו על כוחותינו במלחמת לבנון הראשונה שפגע בגדוד חי"ר ובפלוגת טנקים ושהביא למותם של 25 הרוגים ולפגיעה בעשרות רבות של פצועים. פה קורה דבר נורא ואיום ובצה"ל מחליטים לטייח מפני ההורים השכולים והציבור כולו. במקום ללמוד את הלקחים – מטייחים".

בריק מתאר את עיקרי הטיוח והמחדל: "זה מתחיל מקצין תיאום אוויר שלא מכיר את השטח וממשיך אל הטייסים שלא מיומנים מספיק. כתוצאה מהאסון הזה צריך היה לטפל בסיוע של חיל האוויר ליבשה למלחמות הבאות ועד היום חיל האוויר לא יודע לתת סיוע ליבשה, גם במלחמה הבאה נמצא את עצמנו באותו מצב שיגרום להרוגים רבים".

"ישבתי בלשכתו של הרמטכ"ל", מספר בריק, "ואמרתי שחיל האוויר במלחמה הבאה לא יוכל להמריא ואני שומע "דום שתיקה". לא מטפלים כי אז הדימוי ייפגע ומפה מתפתחת תרבות של שקר. הרמטכ"ל שואל את מפקד חיל האוויר "מה אתה אומר על מה שבריק אומר?" ועונה מפקד חיל האוויר "יהיה בסדר". עד עצם היום הזה לא קרה שום דבר".

מה נותן לו את המוטיבציה והאם הוא לא חושש שאויבי ישראל יצברו ביטחון מהמידע שהוא מגלה?

לצפייה בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
איל מורג
איל מורג
1 שנה לפני

בדף הסרטון ביוטיוב כתוב נהנהתם הרשמו לערוץ. אז לא ממש לא נהנתי. אבל הנושא חשוב מאין כמוהו. להפיץ לשתף ולשלוח באופן אישי למי שמכיר מישהו מחיל האוויר. לא בהכרח תתחדשו לו משהו אבל אולי תגרמו לו לפעול ולדבר על הנושא עם מי שממש אחראי.

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום