חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך שולטים ארגוני הבטחון הלאומי על רשתות חברתיות בארה"ב?

כוחות הביטחון האמריקניים השתמשו בתירוצים שקריים של בטחון לאומי ושל שמירה על טוהר הבחירות כדי לצנזר מאות אלפי עמודים בטוויטר. יונתן יהב עם כל הפרטים

שתפו :

נשיא ארה"ב ביידן. צילום: יונתן זינדל פלאש90

בשרשור ארוך חשף העיתונאי האמריקני מאט טאיבי מסמכים פנימיים של טוויטר, המכילים הוכחות לכך שבכירים ברשת החברתית התערבו בבחירות לנשיאות ב-2020, ואף פעלו באופן שגרתי לצנזר ולהעלים מהרשת תכנים פוליטיים שלא תאמו את עמדותיהם.

מי שהביא לפרסום הוא אילון מאסק שרכש את טוויטר ב-44 מיליארד דולר והחליט לחשוף את ההתנהלות של טוויטר בתקופה שלפני הרכישה. החשיפה העלתה את העובדה שהצבא האמריקני ושירותי הביון של ארה"ב משפיעים השפעה ברורה על השיח הציבורי ברשתות החברתיות בארה"ב ועל מדיניות הצנזורה שלהן.

יונתן יהב, מומחה למדע המדינה והפרשן שלנו בערוץ TOV לענייני ארה"ב, חושף את הסיפור המדהים שלא מדובר מספיק בתקשורת הישראלית: "אילון מאסק כתב ש-250 אלף עמודים נחסמו בטוויטר, כולל של פוליטיקאים מארה"ב ומקנדה, גם עיתונאים נחסמו בהתאם לבקשה של ארגוני הבטחון. הם עשו את זה כביכול כדי לשמור על האנטר ביידן ולהגן מפני דיסאינפורמציה במאבק מול הרוסים או מפני השפעה על הבחירות אבל אנחנו יודעים היום שזה שקר".

צפו בראיון המלא עם אורנה ישר באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום