חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקונסול לשעבר: "שתי מדינות מבחינת האמריקנים זה קריטי"

מה קורה בחדרים הסגורים במפגש בין ראש הממשלה לבין נציגים של הבית הלבן? על מה מתעקשים? איפה עובר הקו האדום? צפו בראיון עם הקונסול הכללי לשעבר בלוס אנג'לס, יקי דיין

שתפו :

פלסטינית
אבו מאזן, פלאש 90

נהוג לכנות את ארצות הברית ״ידידתנו הטובה ביותר בעולם״ והחברות הזו נמשכת כבר עשרות שנים בהן יחסים כלכליים, שיתוף פעולה מדיני, מודיעיני-צבאי ועוד.

 

הקונסול הכללי בלוס אנג'לס לשעבר, יקי דיין, מסביר בראיון לאלעזר שטורם על המקום שתופסת הבעיה הפלסטינית בעיני האמריקנים: "אנחנו מבחינתנו מעדיפים להוריד את הנושא הזה למקום השביעי בסדר היום אבל הוא יעלה די גבוה. אני מעריך שמיד אחרי הסוגיה האיראנית ואחרי המעורבות במלחמת רוסיה אוקראינה, ידונו בנושא יהודה ושומרון".

 

דיין מפרט את הנושאים שהאמריקנים ישימו עליהם דגש: "שתי מדינות מבחינת האמריקנים זה קריטי. ומכאן יש רזולוציה יותר מפורטת. למשל, שאיתמר בן גביר לא יעלה להר הבית ועד סוגיות כמו חומש ופינוי ההתיישבות שם. מבחינת האמריקנים ההתיישבות שהוקמה אחרי אפריל 2001 היא לא חוקית. בנוסף, פינוי היישובים הפלסטינים בדרום הר חברון וזו רזולוציה שנשיא ארה"ב יורד אליהן. מה שמפר את הסטטוס קוו יקבלו כהערת אזהרה מבחינת האמריקנים בפגישה הקרובה".

 

צפו בראיון המלא.

 

"מבחינת העולם הערבי, בן גביר הוא הדבר הטוב ביותר שקרה להם"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום