חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' יורם פרי אחרי 15 שנים בחו"ל: "סגנון השיח בישראל הוא קטסטרופאלי"

אחרי 15 שנים של עשיה אקדמאית בחו"ל חזר פרופ' יורם פרי ארצה ומחווה את דעתו על תרבות השיח בישראל, על האלימות הגואה ועל תוצאות הבחירות

שתפו :

יריב לוין והמחאה. צילום פלאש 90/ יונתן זינדל

פרופ' יורם פרי הוא עורך עיתון ״דבר״ לשעבר, יועצו לשעבר של יצחק רבין וב-15 השנים האחרונות הקים במרילנד את החוג ללימודי ישראל. לפני תקופה קצרה חזר ארצה וכ"אורח" הוא מתאר את השינויים שחלו, לדבריו, בחברה הישראלית.

"אין יותר שיחה בישראל", הוא אומר למראיינו וחברו אלעזר שטורם ומספר: "השבוע העברתי הרצאה בגוף מכובד למדי והייתי בהלם מזה שכל אחד מהאנשים התערב והפריע. אמרתי להם ״אני אדבר חצי שעה ואחרי זה תדברו שעה שלמה ותתקפו כמה שאתם רוצים אבל תנו לי חצי שעה להציג את דבריי״, ולא הצלחתי. אחרי שכמה פעמים היה מישהו מסוים שהפריע לי, צעקתי עליו, הייתי בהלם מעצמי והרגשתי איום ונורא. אבל זה הועיל והקהל קצת נרגע".

״אני רגיל שבלונדון ובארה"ב כשאתה מתווכח עם מישהו אתה אומר לו ״יש לך נקודה אבל..״ פה אין את זה״, משווה פרופ' פרי לחו"ל. "הייתה פעם איזו תלמידה שהתווכחה איתי. אמרתי לה שאני חוקר את זה כבר מספר שנים והיא רק בשבוע הראשון של הסמסטר הראשון. הצעתי לה לחכות כמה שבועות אז היא אמרה ״יש לי דעה ואני לא מתכוונת לשנות אותה״. היום זה סגנון השיח הישראלי שהוא קטסטרופאלי".

וגם על תוצאות הבחירות, האלימות ברחובות ומה אומרות עלינו הציפורים?

צפו בראיון המלא.

"המשפחות בח'אן אל אחמר רוצות להתפנות אך הרשות הפלסטינית אוסרת עליהן"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום