חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"תמיד יהיה מי שימנע מהפלסטינים לשלם את המחיר על הפקרותם"- התכנית הביטחונית

פרופ' דן שיפטן כתב ספר בן למעלה מ-800 עמודים על הפלסטינים בישראל. לאור מחקרו הנרחב, הוא מסביר בראיון לאלעזר שטורם ולעוזי דיין את מקור הבעיה

שתפו :

צילום: סרג' אטאל, פלאש 90

פרופ' דן שיפטן, ראש המרכז לחקר בטחון לאומי באוניברסיטת חיפה ומרצה בכיר במחלקה למדע המדינה, ענה בראיון לערוץ TOV על השאלה – האם הטרור האסלאמי שמתרחש היום עלול לזלוג לערביי ישראל?

לדבריו, הטרור הוא רק סימפטום ויש לטפל בעומק הבעיה הגורמת לו. הפלסטינים אינם מוכנים להרפות מהרצון ל"צדק היסטורי", אפילו לא בשביל לבנות את עצמם. הם נוהגים בחוסר אחריות קיצוני, אפילו ביחס לשאר העולם הערבי. הפקרותם מתאפשרת, לטענתו, משום שתמיד יש מי שיתגייס לעזור להם וימנע מהם בכך לשלם את המחיר.

שיפטן מסביר שמול הערבים ניצבות שתי אפשרויות – השתלבות בישראל או התנגדות לקיומה. במשאלי עם אנונימיים עונים רוב הפלסטינים שלא רק שטוב לחיות בישראל, אלא שהם אף גאים להיות ישראלים. אך מנגד, כשהם צריכים לענות בפנים גלויות – הם מצהירים כי דמות המופת שלהם הינה של טרוריסט הרוצח יהודים.
אולי יפתיע לשמוע זאת, אך שיפטן מדגיש כי שני חלקי הדיסוננס הללו אותנטיים לחלוטין, רק שלא באמת ניתן לשלב בין השניים, והנזק הנגרם מכך למדינה הוא עצום.

פרופ' שיפטן קורא למדינת ישראל להיות הרבה יותר נחרצת בשני תחומים התורמים לטרור: החזקת הנשק וההסתה בחינוך הפלסטיני. "ברגע שהם סבורים שאנחנו חלשים וחדלים לפחד מאתנו – הם מתנהגים באופן בלתי נסבל ואנחנו צריכים להתחיל לפחד מהם"

לסיכום השיחה, מציג פרופ' שיפטן מספר תובנות אשר כתב בספרו "פלסטינים בישראל":
הערבים האירופאיים ברחו מכישלון העולם הערבי אשר מקורו בתרבות הפוליטית הערבית, אך הביאו איתם לפריז וללונדון את אותה התרבות. המנהיגות הערבית בכל העולם מוכוונת לטרור ולהשתוללות ברברית – ולא משנה מהן הנסיבות.

באילו צעדים מציע לנקוט האלוף במיל' עוזי דיין?
צפו בפרק המלא.

 

אבי חימי מתפטר

 

 

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום