חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניצן חן רזאל-הפרשה המנגנת, פרשת וארא.

הכנר ניצן חן רזאל בשיחה עם שרון רוטר על מוזיקה, פרשת שבוע ויהדות.

שתפו :

מנגן שיר מוכר בכינור ומקשר אותו לנקודה מעניינת מתוך הפרשה.

 

ניצן חן רזאל הוא אמן, יוצר ונגן כינור מוכשר שניגן עם רבים וטובים כמו אהוד בנאי, הברירה הטבעית ושלי רנד. הוא גם הוציא אלבום בכורה משלו בשם ״מוצא מקום״.

לאחרונה הוא מעלה לערוץ היוטיוב שלו קטעים קצרים שנקראים הפרשה המזמרת בהם הוא מנגן שיר מוכר בכינור ומקשר אותו לנקודה מעניינת מתוך הפרשה. לאן הוא מכוון להגיע עם הפרויקט הזה? מה מיוחד דווקא בחיבור של מוזיקה ופרשת שבוע? האם זה שווה בכלל את ההשקעה?

 

לפעמים קשה לנו לבחור נכון גם כשאנחנו יודעים שזה יעשה טוב לכולם האם החופש לבחור נשמר לנו תמיד? אז סיפור יציאת מצרים זה לא רק הטובים מול הרעים הוא מדבר עלינו הבעל שם טוב אומר שהאדם הוא עולם קטן ויש בו מצרים ופרעה עקשן, קשה עורף, כמונו לפעמים כשמבקשים מאיתנו לשחרר, כמה זה קשה אז פרעה הזה – האם הוא חופשי לבחור? בפרשה שלנו, הקב"ה מכין את משה שהוא יחזק את לב של פרעה כאילו לפרעה לא תהיה ברירה אבל כשמעיינים רואים שזה תהליך, ובחמשת המכות הראשונות פרעה בעצמו – מכביד את ליבו בעצמו. מעניין לראות, שרק מהמכה השישית כתוב וַיְַחֵּזק השם את לב פרעה,״ כאן ממש אולי נלקח ממנו החופש לבחור אני מכיר את זה, כשמשהו הופך הרגל לא טוב אצלי הוא כאילו הופך לחלק ממני – כמה קשה לי לשנות אותו , האדמו"ר הזקן, אז ר׳ שניאור זלמן מלאדי שהשבוע היה יום פטירתו, מסביר שיש תקוה גם כשמקשים עלינו לעשות תשובה, כמו פרעה, עדיין נשארת לנו הבחירה לשוב, אבל נצטרך להתאמץ הרבה יותר, וממש להדחק כדי לבחור.

 

ועוד בשורה טובה: יהיה מי שיעורר אותנו, חבר, אפילו יריב, שהוא בעצם שליח, כמו משה, שנשלח אל פרעה שוב ושוב אז אני מברך אותנו שנבחין ונדע להקשיב לשליחים שבדרכינו ונזכור – שתמיד, גם אם זה קשה יש לנו את האפשרות לבחור נכון.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום