חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

5 מפגינים נעצרו במחאה נגד העינויים שבוצעו בניצול הלינץ'

הבוקר יובאו לדיון בהארכת מעצר חמישה מפגינים שהפגינו אמש כנגד העינויים שעובר ניצול הלינץ' סמוך לאריאל, שממשיך להיחקר בשב"כ

שתפו :

צילום: פלאש 90

פרשת העינויים נגד ניצול הלינץ' היהודי. הבוקר (ג') יובאו חמישה עצורים, ביניהם קטינים ונשים, לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים לאחר שנעצרו אמש בשעה שהפגינו בגשר המיתרים בירושלים על רקע העינויים שעובר ניצול הלינץ' סמוך לאריאל בחקירתו בשב"כ. המעצרים לוו באלימות קשה, ואחד העצורים אף הוכה קשות בעודו אזוק בניידת המשטרה. עו"ד דניאל שימשילשווילי מטעם ארגון חוננו מייצג את העצורים בדיון.

"אנחנו נמצאים כאן בבית משפט השלום בירושלים, כאשר תכף יתקיים דיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של חמשת המפגינים שבאו אתמול להביע מחאה לגיטימית על כך שאדם נחקר ועונה בצורה קשה", אמר הבוקר עו"ד שימשילשווילי. "כמובן שלמישהו למעלה זה לא נוח והוא החליט להשתיק את המפגינים האלו בכל האמצעים. הם היו בתחנת המשטרה אזוקים בידיהם למשך שעות רבות, אחד מהעצורים אף הוכה קשות בניידת לאחר מעצרו על ידי אחד השוטרים, זאת לאחר שנעצר אל מול עיניה של אשתו שנמצאת בהריון מתקדם, ללא כל סיבה", חשף עו"ד של העצורים. "אנחנו כאן לזעוק את זעקתם של המפגינים שנעצרו ולסייע להם, ואנחנו מקווים שבית המשפט לא ייתן יד למעשים הנפסדים האלו של משטרת ישראל, ויורה על שחרורם של העצורים עוד היום ללא כל תנאי", קרא עו"ד שימשילשווילי.

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%96%d7%a2%d7%96%d7%a2-%d7%a0%d7%99%d7%a6%d7%95%d7%9c-%d7%94%d7%9c%d7%99%d7%a0%d7%a5-%d7%a0%d7%92%d7%a8%d7%a8-%d7%91%d7%a9%d7%91%d7%9b-%d7%a2%d7%a8%d7%95%d7%9d-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%a8/

נזכיר כי אמש, נפגש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו לראשונה עם ניצול הלינץ' שאירע סמוך לאריאל בשבוע שעבר. עו"ד קידר פגש את העצור במתקן השב"כ בו הוא מוחזק, שמע ממנו את גרסתו לאירוע, את שעובר עליו בחקירות השב"כ וכן פרטים על האירוע הקשה בו הוא נגרר על הריצפה ללא ביגוד.

"הזדעזעתי לגלות כי הוא נמצא במצב נפשי וגופני קשה ביותר", אמר עו"ד קידר לאחר המפגש. לדבריו, "מסתבר כי כל הטענות שנטענו על ידו התבררו כנכונות. נגבתה ממנו תלונה מסודרת על ידי חוקר ואני מקווה מאוד שהדברים ייבדקו בהמשך. לגופו של עניין, נראה על פניו שהאירוע אינו אירוע שהיה צריך להיחקר על ידי השב"כ, אירוע שבינו לבין אירוע ביטחוני אין שום דבר וחצי דבר שכל כולו נוצר והחל ביוזמת הפורעים הערבים שמסתבר שהם מחבלים. על כן אנחנו דורשים הפסקה מיידית של חקירת השב"כ, ועד לאותו מועד לא נמסור את גרסתנו באופן מלא", מסר קידר.

בנוסף, מאות בני אדם הפגינו אתמול מחוץ לכנסת במחאה על המעצר והחקירות הקשות אותם עובר העצור. בהפגנה השתתפו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, אופיר סופר, מיכל וולדיגר, שמחה רוטמן ואבי מעוז. "לעצור באופן מיידי את העינויים בחקירה ולהודיע על העברת החקירה למשטרת ישראל", דרשו המוחים מהשב"כ

כזכור, העצור, נשוי, בשנות הארבעים לחייו, ללא עבר פלילי, אב ל-3 ילדים בגילאים 3,5, ו-6, בוגר שרות צבאי בחיל הים, נעצר ביום רביעי האחרון בשעות הצהרים, לאחר שהגיע למשטרת אריאל להגיש תלונה על הלינץ' הקשה שעבר יחד עם עוד קבוצת ילדים בסמוך לגדר העיר אריאל. לתדהמתו הוא נעצר והועבר לחקירת שב"כ תוך שנאסר עליו לפגוש בעו"ד עד היום. בימ"ש השלום באשקלון, האריך את מעצרו עד ליום רביעי הקרוב.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום