חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״יש רק תוקפן אחד שרוצה שהמלחמה באירופה תמשך ומממן אותה – זה לא פוטין ולא זלנסקי״

יונתן יהב, איש מדע המדינה, בראיון לאורנה ישר על מי שבאמת מושך בחוטים במלחמת רוסיה-אוקראינה, ועל הנרטיב השגוי, לדבריו, הרואה באוקראינים קורבן

שתפו :

ויקיפדיה

בתחילת הראיון מדבר יונתן יהב על פרויקט צינור הגז "נורדסטרים 2". מדובר בפרויקט הנדסי עצום של רוסיה אשר נועד להזרים גז לגרמניה ולרוב מדינות אירופה.
בספטמבר 2022 הייתה חבלה בצינור שהביאה לפיצוצו, מה שהביא את גרמניה לסבול ממחסור חמור באנרגיה.

ההנחה שהתקבלה בעולם היא שהרוסים עמדו מאחורי החבלה, אך הפרשיה הושתקה. יהב מדגיש שההנחה אינה הגיונית, משום שלא סביר כי רוסיה תהרוס צינור שעלה לה 10 מיליארד דולר במקום פשוט לסגור את הברז.

מי שכן אחראית לאירוע – על פי מספר ראיות שונות – היא דווקא ארה"ב. בין ההוכחות: הקלטה של רה"מ בריטניה לארה"ב מספר שעות לאחר פיצוץ הצינור, וכן החלטתה של שבדיה – בעלת בריתה של ארה"ב – שחקרה את הנושא, להשאיר את התוצאות חסויות.

אם כך הדבר – ארה"ב למעשה ביצעה פעולת טרור נגד מתקן תשתית ובכך הביאה לאסון אקולוגי ולפגיעה חמורה בכלכלת בנות בריתה האירופיות, שאולצו לקנות ממנה נפט יקר.

הסוגיה הזו מצטרפת לשורת מקרים נוספים שמוכיחים כי ארה"ב לוקחת חלק פעיל במלחמה. אחד מהם הוא מסע חיסול שיטתי ומסתורי של פקידים בכירים בתעשיות האנרגיה והנשק הרוסיות.

עוד מדגיש יהב כי על אף שהתקבע הנרטיב שפוטין הוא התוקפן והאחראי למלחמה והאוקראינים הם ״שה תמים״, הדבר אינו מדויק. באוקראינה מתקיימת תנועה ניאו-נאצית רחבה המתעבת רוסים ויהודים, והיא חלק מהממשל ומהצבא.

בסיום הראיון מפריך יהב את הטענות שרואות בפוטין את "היטלר החדש" המנסה להשתלט על אירופה, וטוען שאם כבר, המצב הפוך – כשבמשך 30 שנה הפרה נאט"ו בעקביות את הבטחותיה שלא להשתלט על המזרח.

צפו בראיון המלא

 

"השופטים בעליון תלושים – חושבים שאנחנו חיים בשוויץ"

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אזרח מודאג מאוד
אזרח מודאג מאוד
1 שנה לפני

ביידן הוא הפושע הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקאית.

יוסף סיטנר
יוסף סיטנר
1 שנה לפני

רעיון יפה רק בבקשה קצת יותר הוכחות ההשערות יכולות להיות נכונות מאד

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום