חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הטרמפ ששינה את חיינו

מלי סגל ורחלי מושקוביץ, אספו נערה שנקלעה לאירוע אלים, הצעירה עבדה בכפרים הפלסטינאיים כדי לסייע לאימא וסיפורה טילטל אותן.

שתפו :

 

בדרכן חזרה הביתה בשעת לילה מאוחרת, קלטו מלי סגל ורחלי מושקוביץ, בצומת חשוכה ומפחידה באזור מעלה אדומים, מחזה שטילטל את עולמן. נערה שנאלצה לפרנס את אימה, ועבדה בכפרים הפלסטינאיים, הנערה נקלעה לאירוע אלים. "המלאכיות מלי ורחלי", מיד נחלצו לעזרתה, הכניסו אותה לרכבן, והחלו במסע תרומות למענה בפייסבוק, שהביא גם לשיפוץ ביתה ושיקומה. על השתלשלות המקרה, והיחלצותו של עם ישראל לעזרת הנערה, סיפרו לשרון רוטר בתכניתה.

 

מה קרה באותו לילה?

 

רחלי: יצאנו לדרך מאירוע, מגלגלות מלא רעיונות בראש. כשה"ווייז" מסמן לנו לנסוע דרך מעלה אדומים, בגלל פקקים באמצע הלילה. פתאום באמצע הרחוב ראינו נערה הודפת מעליה גבר מגודל. הכול קורה בשנייה. מלי אומרת, תראי מה קורה. והיא גם זו שנוהגת.

 

איך ראית את זה?

 

מלי: זה היה בזווית העין. פתאום את רואה מישהו עולה על מישהו, מחזה לא רגיל.

 

מדובר בערבים?

 

מסתבר שכן, לצערינו הרב זה מקום ידוע שנמצאים שם אנשים, כל חמישי ומוצ"ש, והמון, זה היה מטורף, ממש בדיוק לרגע. אנחנו אומרות "נחזור אחורה, זה כביש מהיר. ונסענו רוורס. שנעצור בצומת כזו לנערה, שום דבר לא היה הגיוני. אין סיבה שנעצור באמצע הלילה. לא חשבנו שניכנס לסיפור כזה משוגע. והנערה מסרבת. היא אומרת: "אני צריכה להיות כאן, אתן מפריעות לי, אני בסדר גמור". בבקשה תיסעו.

 

לקחנו כמה זמן כדי להבין את הסיטואציה, אתה קולט תוך כדי דיבור. אני אמרתי לה להמשיך לדבר. אני עובדת אצל הראל חצרוני המנהל "בית חם" לנוער במצוקה במרכז ירושלים וניסיתי שהוא יבוא לעזור. תוך כדי שיחה הוא אומר לי שהוא מגיע עוד חצי שעה. ואני מנסה להחזיק אותה אתנו. היא ניסתה להתנער ולאט לאט משהו התחיל להתקלף והיא מתחילה לספר לנו את סיפור חייה.כתבנו על כך פוסט בפייסבוק שנגע באנשים רבים זאת לאחר שסיננו חצי מהדברים שאמרה הנערה.

 

מתגלה מקרה שאנחנו לא מבינות שקיים בישראל, נכון?

 

זה היה שוק. מדובר בנערה שמגיל עשר בפנימיות, והיא אחראית על בריאות אימה ופרנסתה. היא נוסעת ליישוב הפלסטינאי כדי לפרנס את אימא שלה. היא מהעיר הגדולה ונוסעת לשם כדי לטפל באימה. בגיל 15 היא הפסיקה ללכת למסגרות.

 

כשספרה את סיפורה היא בכתה?

 

היא לא בוכה. היא עם מסך חוצץ כאילו שהלב כ"כ אכול.

 

ואת?

 

רחלי: אני מצליחה להתאפק ואחרי שהראל לוקח פיקוד, אני אומרת למלי: מה קורה בעולם? ופורצת בבכי.

 

לסיוע בתרומות לענת בקישור הבא:

 

https://meshulam.co.il/s/f938dedf-abce-9a03-5cf8-d507a130732e

 

צפו בראיון המלא בתכניתה של שרון רוטר.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום