Search
Close this search box.

החל מהיום:7 ימי בידוד למאומתים

החלטת משרד הבריאות על קיצור ימי הבידוד למאומתים מ 10 ל 7 ימים נכנסה לתוקפה היום.

שתפו :

 

לאחר שביום שלישי התקבלה החלטת משרד הבריאות לקצר את ימי הבידוד לחולי קורונה מ- 10 ימים ל- 7 ימים, היום (חמישי) ההחלטה נכנסה לתוקפה.

בשבועות האחרונים ערך משרד הבריאות בדיקה בקרב כ-80 מאומתי אומיקרון, שכלל בדיקות pcr ובדיקות מיוחדות לגידול הנגיף אחת ליומיים. התוצאות שנאספו עד עתה מראות שהסיכוי לגדל וירוס חי לאחר שבעה ימי מחלה הינו נמוך ועומד על כ-6%. נתונים אלו הוצגו לצט״מ, אשר המליץ לקצר את הבידוד לשבעה ימים. לאור נתונים אלו הנחה מנכ״ל המשרד, פרופ׳ נחמן אש, לקצר את ימי המחלה, רק במידה ואין לחולה תסמינים ב3 הימים האחרונים. אם יש תסמינים החולה נדרש להשלים את 10 ימי הבידוד. כאמור, ההחלטה נכנסת לתוקפה היום והיא חלה גם על מי שחלה כבר ונמצא כעת בבידוד.

בתוך כך, מספר החולים מטפס מיום ליום ומשרד הבריאות הודיע כי ביממה האחרונה התגלו כמעט 50,000 מאומתים חדשים. "על פי הערכה, כבר חצינו את רף 100,000 נדבקים ו-1 מכל 15 נדבק ועלול להיות מדבק", כך אמר פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן לחדשות 12. לדבריו, התחזית לא מעודדת ושיא הנדבקים עוד לפנינו. "צפויה עוד הכפלה אחת או שתיים במספר המאומתים, ובעוד שבועיים נגיע לשיא", אמר.

 

צילום: אוליביר פיטוסי, פלאש 90

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום