חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלוף במיל' עוזי דיין: בואו להכיר את המקום שבו עם ישראל הפך לעם

מעברות הירדן, או בפי הערבים "ארמון היהודים", הוא המקום בו עם ישראל חצה את הירדן אחרי 40 שנות נדודים בכניסתו לארץ ישראל. עוזי דיין שותף למאמצים להפוך את המקום לאתר מורשת לאומי

שתפו :

בקעת הירדן. גרשון אלינסון, פלאש 90

בעשרה בניסן חצו בני ישראל את עבר הירדן אחרי 40 שנות נדודים במדבר, נכנסו לארץ ישראל והפכו לעם. עוזי דיין, אלוף במיל' וח"כ לשעבר, פועל כבר מספר שנים כדי להפוך את המקום לאתר מורשת לאומי. בראיון לאלעזר שטורם הוא מספר על המקום ועל הפעילות: "זה מקום של עוז, תפארת וחוצפה. זה המקום של העליה הראשונה באמת בדרך לכיבוש הארץ וההתנחלות. עם ישראל חוצה את הירדן במעמד שמושווה למעמד קריעת ים סוף, ורק כשהוא מגיע לארץ הוא הופך לעם. ב-waze זה מופיע כ"קסר-אל יהוד" ובתרגום "ארמון היהודים".

על היוזמה הוא מספר: "אנחנו קבוצה שהתקבצה שמציינים בכל עשרה בניסן את האירוע. עושים שם מסלולים נהדרים ומעניינים, במה שכונה "מנעולה של ארץ ישראל". ב-16:00 אחה"צ מקיימים עצרת ומעלים את התביעה שלמקום יקראו "מעברות הירדן". זה השם המקראי וועדת השמות מתקשקשת על זה כבר המון זמן. אנחנו רוצים שזה יהפוך להיות אתר מורשת לאומי. זה חשוב, זה מעניין וזה יקבע את המעמד של בקעת הירדן".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

פרופ׳ אסף מידני מפריך את השקרים – מינוי שופטים – פרק 1

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום