חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם מלחמת העולם השלישית בפתח? 

האלופים במיל' גרשון הכהן ויצחק בריק, משוחחים עם אלעזר שטורם על המלחמה באוקראינה

שתפו :

ביידן
Photo by Arie Leib Abrams/Flash90

האם המלחמה באירופה מסתמנת כמלחמת עולם שלישית? לדעת אלוף במיל' גרשון הכהן, אכן מדובר במלחמת עולם, משום שהיא מערבת מספר מעצמות: ארה"ב מעורבת מההתחלה ומספקת לאוקראינה מידע רוסי מודיעיני שאילולא הוא, לא היה לה סיכוי להמשיך במלחמה. רוסיה, מצידה, נהנית מסיוע איראני וסיני.
האלוף במיל׳ בריק מוסיף: "מה שמחזיק את האוקראינים הוא לא רק הסיוע המערבי, אלא גם רוח הלחימה". השאלה הקריטית בעיניו היא – האם המלחמה תתרחב אל מחוץ לגבולות אוקראינה ותהפוך לגרעינית? לדבריו, "אם פוטין לא יגיע להישגים שרצה – הוא יהפוך לאדם המסוכן ביותר".

הכהן סבור שיש צורך במאזן אימה שישפיע על שיקוליו של פוטין. הוא מוסיף כי התזה לפיה, "אם רק נחשוב חיובי לא יהיו מלחמות" – התפוררה: "כעת אירופה כולה חוזרת לעידן של 'אימת מלחמה' ומתחמשת". בהתמשכותה של המלחמה באוקראינה, הכהן מאשים את הנשיא ביידן: "הוא עדיין מקווה להשיג מהמצב את קריסת משטר פוטין".
בריק מסכים שאם פוטין יפול בארצו יהיה סיכוי לשינוי, אך "זהו הימור", ויש לנקוט בגישה רציונלית כדי להביא לסיום הלחימה. הוא סבור שיש ליצור הסכם שירחיק את נאט"ו מרוסיה, וכן שעל פוטין להתגמש על השטחים שכבש.

האם זלנסקי יהיה מוכן להתפשר?

צפו בראיון המלא

״נסראללה חוגג באופוריה ארסית״

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום