חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלעדי! ד"ר אדי כהן בראיון עם פעיל חברתי בסעודיה: "יש לי אופטימיות לגבי נתניהו"

הפעיל החברתי הסעודי באדר אל סעדון בשיחה עם ד"ר אדי כהן על היחסים בין ישראל לסעודיה, המירוץ של איראן לגרעין, התרבות הערבית בארץ ישראל ומתי לדעתו יבוא השלום

שתפו :

אמיר לוי, פלאש 90

הפעיל החברתי הסעודי באדר אל סעדון קיים שיחה ארוכה ומרתקת עם ד"ר אדי כהן, מזרחן וחוקר בכיר באונ' בר אילן, על היחסים בין ישראל לסעודיה, על הפלסטינים ועל איראן.

בראשית השיחה טען אל סעדון כי הוא איננו מייצג את סעודיה באופן רשמי, אך אין ספק שמתשובותיו ניתן ללמוד הרבה על המדיניות הסעודית.

על ההבדל בין העם הסעודי לבין הירדנים והפלסטינים, השיב אל סעדון שמדובר במנטליות שונה לחלוטין: "באיזור שלנו יש תרבות שונה ודרכי התנהגות שונות. אנחנו רובנו ערבים שורשיים – אנחנו מתנהגים באמינות גבוהה, בערכיות רבה עם בני אדם ונמנעים מהולכת שולל. המוסר הוא כלפי כולם, גם אם הוא שונה מבחינה דתית".

היחסים הלא-רשמיים בין ישראל לסעודיה ידעו עליות ומורדות בשנים האחרונות, כשעד לאחרונה היה נדמה שמאחורי הקלעים נרקמת מערכת יחסים שקרובה לצאת לאור. כינון היחסים בין סעודיה לאיראן, לאחר שנים רבות של יריבות מרה, יצר חשש ותסכול. לשאלה מתי סעודיה תצטרף לשכנותיה במפרץ, השיב אל סעדון: "בלי קשר לשאלה למי יש לגיטימציה לבעלות על הארץ הזו, אם זה העם הישראלי או הפלסטיני, קיימות שתי קבוצות אתניות, שתיהן חייבות לחיות בשלום יחד. עמדת הממשלה שלנו ברורה ומדויקת – על מנת לכונן שלום באיזור הזה  – חובה לתת לפלסטינים הגדרה עצמית".

עוד הוסיף כי למרות ההיסטוריה האלימה בין איראן לסעודיה והתוקפנות האיראנית השיטתית, הוא בטוח שההסכם בין סעודיה לאיראן לא נועד להזיק למזרח התיכון וגם לא לישראל, וכי הוא מאמין במנהיגות הסעודית שמחפשת את האהבה והשלום לבני האדם כולם. יתרה מכך, הוא חושב שהיחסים בין סעודיה לאיראן עשויים להוות גשר בין ישראל לאיראן, בבוא היום. על רה"מ בנימין נתניהו הוא אומר כי הוא מכיר אותו משנות ה-80', כשלמד בארצות הברית: "הוא היה בחור צעיר ומלא מרץ. יש לי הרבה אופטימיות לגביו".

לצפייה בראיון המלא:

לכתוביות בעברית לחצו cc

 

hofit
Author: hofit

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אזרח
אזרח
1 שנה לפני

הסעודי איש משעמם, מפריח סיסמאות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום