חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחקר: תקשורת עלולה ליצור פסיכוזת המונים

יונתן יהב, איש מדע המדינה, מתראיין לאורנה ישר על תיאוריית פסיכוזת ההמונים באמצעות תקשורת

שתפו :

יונתן זינדל פלאש 90

"בני אדם, באופן טבעי, נוטים ליפול למלכודת של יצירת המון", אומר יונתן יהב, "ראינו דוגמאות במהלך ההיסטוריה, אך בעידן המודרני, הפכנו עוד יותר פגיעים".

עד לפני כ-200 שנה התפיסה הדתית הייתה השולטת, והיא זו שמילאה את תודעתם ואת נשמתם של בני האדם. כיום, כשהתפיסה היא תפיסת עולם מטריאליסטית-רציונליסטית, קל יותר לשלוט בתודעה של האנשים: "האליטות מאמינות בה וגם ההמון, ולכן אנשים חילוניים הם פגיעים יותר בפני הבניית פסיכוזת המונים".

לפי יהב, על סמך מחקרים מבוססים, ישנו ריק שנוצר מתוך חילוניות, מתוך החיים המודרניים והפלסטיים, ולתוכו אפשר להכנס ולהשתיל מחשבות.

"המטרה של ההפגנות היא למלא את הצורך החברתי, הנושא הוא לא חשוב. בגלל זה אנחנו רואים בהפגנות אנשים עולצים. אנשים לא מעוניינים בעובדות אלא בחיבור החברתי. הקולקטיב נותן את המשמעות. זה תהליך היפנוטי, מדובר בהיפנוזה ממש. בין היתר, התקשורת עושה את זה, באמצעות חזרה אינסופית. זה היה אז "הנאשם נתניהו", עכשיו זה "המהפכה המשטרית" וכדומה. זו היפנוזה, וזה מתדרדר עד לרמות פסיכוטיות.

צפו בראיון המלא:

hofit
Author: hofit

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
בן דוד
בן דוד
1 שנה לפני

היא כבר הוכיחה זאת מעבר לכל ספק בקורונה,ראשית ההפחדה על מגיפת סוף העולם,אח"כ תעמולת החיסונים,החיסון יעיל ובטוח ובמקביל הסתרה,הכחשה והגחחה של כל דעה או נרטיב שונה,זה חוזר עכשיו ובגדול.

אבנר אשר
אבנר אשר
1 שנה לפני

ליונתן יהב: הבסיס האבולוציוני לדבריך
https://www.youtube.com/watch?v=n57ZPxSIRgY&t=3s

אלי
אלי
11 חודשים לפני

חחחח…..איזה שטויות. זה מה שנקרא פסיכולוגיה בגרוש. איזה מרואיין מטומטם שבעצמו עוסק בתעמולה.

המתבונן הישיר
המתבונן הישיר
8 חודשים לפני

אם כבר אותו מומחה ששוחחת איתו כאן, אורנה ישר, מרפרר לחוקר הבלגי דסמט כדי להשתמש בו ולהבין בעזרתו את מחאת ההמון, חוקר אשר מסתבר שנעשה יותר ויותר ליקיר הימין – גם בישראל אז כדאי, למען היושרה, לבדוק באמצעות אותו הקונספט של דסמט – ממש, איך סוכני דת אספו ואוספים אנשים בודדים כל כך רבים, אשר להם חרדות פתולוגיות בעוצמות בלתי נשלטות ומכווינים אותם לציות מלא לרבנים קיצוניים ומיליטנטיים ולמסרים משיחיים, מנותקים מהמציאות… כאשר בבסיס העניין; תפילה שהיא תהליך אמוני מתמשך והיא היא למעשה אותו התהליך ההיפנוטי בהא הידיעה אשר משכך חרדות ויוצר את האפקט הפסיכוטי של העדר? בקיצור, כפי שכבר הצעתי לכם בדף אינטרנט אחר שלכם; אם "טוב" רוצה באמת להיות ערוץ רציני ואמין, ערוץ שלא מעלה ודן בנושאים רק מתוך הפוזיציה של מחנה נתניהו, אז מומלץ לכם "להגדיל ראש", אורנה ישר

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום