חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראיון בלעדי! ד"ר אדי כהן מראיין פליט סורי שאומר: הנושא הפלסטיני מת

צפוכ אלשיח, פליט סורי לשעבר שמתגורר ביוון, בשיחה עם ד"ר אדי כהן על השינויים במזרח התיכון, על איראן ועל הפלסטינים

שתפו :

פלאש 90

"מתחילת 2011, באירועים של האביב הערבי, עשיתי את דרכי ללבנון ושם נעצרתי ודוכאתי בדיוק כמו שאר הלבנונים", מספר צפוכ אלשיח, פליט סורי. "בגלל שהעברתי ביקורת על החיזבאללה הושלכתי לכלא, הייתי כלוא אצל הפרחחים האלה במשך חודשים. לאחרונה עברתי ליוון".

על ההסכם של סעודיה עם איראן, שנחשבת לאויבת של מדינות ערביות רבות, הוא אומר כי זה הסכם שנועד לעקוף את ארה"ב: "ההסכם האיראני-סעודי הוא דומה להסכם שרטוט הגבולות עם לבנון. היום איראן היא כבר לא בעיה גדולה, היא הייתה דחליל בשביל להפחיד את כולם. ארה"ב תמיד הייתה סוחטת את סעודיה כדי להגן עליה מאיראן. מוחמד בן סלמאן אמר להם – אני עושה עם איראן הסכם בחינם. איראן מדולדלת בטחונית וכלכלית, רעבה, עם התקוממויות, ולא מאמינה שכרתה הסכם עם סעודיה בחינם. בלי שמוחמד שילם כסף לאמריקאים".

לשאלה כיצד הוא תופס את הבעיה הפלסטינית, השיב צפוכ אלשיח תשובה מפתיעה: ״הנושא הפלסטיני מת. מ-48 ועד היום זה העסיק את הסופרים, את הוגי הדעות, את הכלכלנים ואת כל האומה הערבית, והתיש אותה״, אומר צפוכ, ״אבל זה היה למען מתחזים שהוליכו שולל את האומה. היום הם מקדשים את סולימאני, שהרג סורים, תימנים, עיראקים, לבנונים. אפילו טילים של חמאס שנופלים בתוך עזה והורגים את התושבים, זה בגלל סולימאני. בגלל שהם עשו את הרוצח הסולימאני קדוש – הם כבר לא מעניינים אף אחד״.

בסיום הראיון, נותן צפוכ הצצה לתקרית בה נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה: "זה היה מתואם. לפי הידיעות יש כספים שהועברו לקבוצת נערים וביקשו מהם לירות ללא הבחנה, וקטאר תשלח עיתונאית לסקר אותם. הם יצרו סצינה ממומנת, ועשו הסכם שהם יירו בשירין כדי ללבות את המאבק".

צפו בראיון המלא:

 

 

 

 

 

hofit
Author: hofit

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום