Search
Close this search box.

המשטרה שתלה תוכנות ריגול בטלפונים של אזרחים

בניגוד לטענת המשטרה, הבוקר נחשף מקרה בו המשטרה שתלה תוכנת ריגול.

תגיות

שתפו :

בן גביר
צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

 

בימים האחרונים נחשף כי המשטרה השתמשה בתוכנת NSO-תוכנת ריגול המוחדרת לטלפונים. לפי "כלכליסט", המשטרה שתלה את התוכנה במכשירים של ראשי מחאת הדגלים השחורים, אך לא רק שלהם, ולמעשה השתלטה על המכשירים שלהם ויכלה להאזין לכל שיחותיהם ולצפות בכל ההתכתבויות שלהם.  לאחר הגילוי המשטרה הכחישה את הטענות, ואמרה שהם פועלים אך ורק על פי חוק. הבוקר נחשף ב"כלכליסט" מקרה ספציפי של פעיל חברתי שהוחדרה למכשיר הטלפון שלו תוכנת ריגול, בלי שביצע עבירות. התירוץ היה שיבצע "עבירות סדר ציבורי בנסיבות מחמירות". מהרגע שהתוכנה הוחדרה מרחוק למכשיר הטלפון של אותו פעיל כל פעולה שהתבצעה בטלפון הייתה שקופה והחוקרים ראו אותה. במקרה הזה, אחד הממצאים היה שהפעיל משתמש באפליקציית הכרויות לגברים בלבד, זאת בזמן שהוא נשוי.  במצגת סיכום האיסוף נכתב כך: "הולך עם גברים ככל הנראה, בזמן שהוא נשוי – מנוף לחקירה, להכין חיסיון, להגיד ליחידה להכין צו האזנות". אחרי ההאזנות המשטרה אף שלחה סוכנים שיעקבו בשטח אחרי הפגישות של אותו אדם.

החוק מתיר האזנה סמויה אך ורק לאחר שנפתחת חקירה, וזה מה שהמשטרה טענה לאורך הדרך. החשיפה הבוקר מראה את השקרים של המשטרה ומוכיחה שאיסוף המידע נעשה עוד לפני שנפתחה חקירה מה שמהווה עבירה חמורה על החוק ופגיעה בפרטיות.

ממשטרת ישראל נמסר: "רצף האירועים המתוארים אינם מוכרים למשטרה וניכר כי יש אינטרס להחסיר פרטים שלא מאפשרים בדיקה מעמיקה. ככל שיועברו פרטים נוספים נוכל לבדוק את המקרה ביסודיות. נדגיש כי אין בסיס לטענות העולות בפרסומים, כל פעילות המשטרה בתחום זה הינה על פי דין, על בסיס צווי בית משפט ונוהלי עבודה מוקפדים. בתחום זה קיימות מערכות פיקוח ובקרה מוגברות בתוך הארגון ומחוץ לו. צר לנו על הניסיון לגרום נזק לפעילות המשטרה ללא בסיס. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות לאכיפת החוק".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום