חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ׳ פסיג: היהדות היא זו שהמציאה את האבולוציה – ״המסע לעתיד״ – פרק 2

זקנים כבר לא יראו זקנים, ילדים יהיו גאונים, ואפילו המוות כבר לא יראה כמו גזירת גורל. פרופ' דוד פסיג, חוקר עתיד, משוחח עם אלעזר שטורם על האדם החדש שיקום כאן בעשורים הבאים

שתפו :

ויקיפדיה

"לפני 200 שנה תוחלת החיים הממוצעת הייתה 25 שנים. כלומר, מאז ועד היום המין האנושי שילש את תוחלת חייו". פרופ' דוד פסיג מבהיר כי כרגע, על פי קצב ההתפתחות המדעית והטכנולוגית, כל עשור נוספות כשנתיים לתוחלת החיים: "בעתיד הלא רחוק אנשים בני 80 יראו כמו בני ה-50 של ימינו, ואולי אף פחות".

לשינוי הפיזי יהיו השלכות נוספות: "לאדם החדש יהיו יותר שנות זיכרון, יותר ניסיון, יותר חכמה ויותר חסכונות". החוקר ג'יימס פלין אף מצא נתון מדהים: "בכל עשור נוספות לאדם נקודות נוספות של מנת משכל – הילדים שלנו הופכים להיות הרבה יותר חכמים מאיתנו".

כיצד מיישב פרופ' פסיג, אדם דתי, בין היהדות למדע? "היהדות אינה סופרת את ה'תשפ"ג שנים לבריאת העולם, אלא לבריאת האדם מהמין שלנו – "הומו ספיינס" – מה שמסתדר עם ממצאים מדעיים". יתרה מזאת, לדברי פסיג: "היהדות היא זו שהמציאה את האבולוציה ודיברה על כך שבשלב מסוים לא יהיה מוות".

אז כבר הבנו שהאדם החדש יהיה גרסה הרבה יותר מוצלחת מהנוכחית, אך יחד עם זאת, מבהיר פרופ' פסיג: "לכל התקדמות יש צדדים אפלים. הרגשות לא יתפתחו באותו הקצב כמו הקצב הפיזיולוגי והקצב האינטלקטואלי, ולכן ייווצר חוסר איזון. לילדים שלנו לא תהיה ברירה אלא לטפל בכך, או שלא ימשיכו להתקיים".

צפו בפרק המלא

פרופ׳ האס על המנהיג האולטימטיבי שברח מכל פריימריז

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אור אידיוט שואף ל mעלה bon Viagage
אור אידיוט שואף ל mעלה bon Viagage
1 שנה לפני

האידיוט שואף למעלה…אישאללה שילך🌛

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום