Search
Close this search box.

לכבוד יום השואה הבינלאומי היוצר אהרן רזאל מוציא שיר חדש בשם ״מועד קטן״.

המוזיקאי והזמר אהרן רזאל משחזר את ההצלחה של "הגיבן הקדוש", ושוב מתכתב עם יצירתו של רבי שלמה קרליבך

שתפו :

המוזיקאי והזמר אהרן רזאל משחזר את ההצלחה. שלוש שנים אחרי ״הגיבן הקדוש״ שיצא עם הקליפ המאוייר המדהים שהביא פרשנות חדשה, מוזיקלית וויזואלית, לסיפורו של רבי שלמה קרליבך, הוא עושה זאת שוב. 

לכבוד יום השואה הבינלאומי שחל היום, הוא יוצא עם סיפור נוסף מפי רבו, והפעם – "מועד קטן". כמו אז גם היום, קליפ ושיר, סיפור שונה, אך כמו קודמו – מרגש ונוגע. זהו סינגל חדש מתוך אלבומו השלושה עשר של המוזיקאי והיוצר המוערך.                                

אהרן מספר על בחירתו להלחין ולבצע דווקא את המילים הללו של ר' שלמה קרליבך: ״"מועד קטן". הוא סיפור שמסופר על ידי ניצול שואה המתאר את דודו ה'תלמיד החכם',״ שלא הפסיק ללמוד גמרא אף שם, במחנות. לילה אחד הדוד מעיר אותו. הוא יודע שזהו יומו האחרון ובקשה אחת לו: אנא סיים את המסכת בשבילי. את הסיפור המרטיט  סיפר הרב קרליבך רק פעם אחת בחייו באחת מהופעותיו האחרונות. כנכד של ניצולי שואה, הייתי חייב לשתף את העולם עם הדמעה שבשיר. ששת המיליונים הקדושים מבקשים מאתנו: סיימו את הספרים שלא סיימנו." 

הקליפ, כמו השיר, פיוטי ומרגש ומשלב בין ויזואלס של דף גמרא, לאיורים וצילומים של אהרון לומד ושר. ההרמוניה בה הכל משולב ויזואלית ומוסיקלית משדרת לצופה את הטבעיות בה פוסע אהרן רזאל בין קודש לחול, ואת הערכים אותם הוא בוחר לקדש באמצעות היצירה שלו.  בשיר החדש אפשר לשמוע השפעות מוזיקאליות ממחזות זמר, במיוחד בקטע בו משתתפים מקהלת הידידים העולמית בניצוחו של יעקב רוטבלט. מעניין לראות בקרדיטים של השיר שאשתו של אהרן, אפרת רזאל, זמרת ויוצרת בזכות עצמה, חתומה על הרעיון וההפקה. כמוזיקאית יוצרת בעצמי, אני מצדיעה לזוגות שיודעים לעבוד יחד, במיוחד כאשר שניהם חולקים את אותו המקצוע.  זה בהחלט דורש פרגון וכבוד הדדי רב, ואינו מובן מאליו. דבר נוסף שמפעים אותי הוא ההספק של אהרן רזאל, שמאחוריו עומדים לא פחות מ12 אלבומים, ושיתופי פעולה רבים עם מיטב אמני ישראל (אביתר בנאי, שולי רנד, ישי ריבו, יונתן רזאל, דויד ד'אור ועוד). אהרן רזאל מצליח לגשר בין פערים והשקפות, ובענווה לשלב בין לימוד תורה ליצירה ואף להתפרנס מכך, וזהו, חברים, ממש לא מובן מאליו ליוצרים בארץ בכלל, ולאלו מהמגזר בפרט. 

 

אהרן רזאל- מועד קטן, מילים: רבי שלמה קרליבך | לחן, עיבוד ותזמור: אהרן רזאל

  

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום