Search
Close this search box.

"אנחנו נמצאים במלחמה על הארץ שלנו ומתעקשים להתעלם מכך"

אושיית הרשת איילת לאש מתעקשת לפתוח לנו את העיניים ולהראות את הטרור המושתק

שתפו :

איילת לאש, אושיית הרשת שמדווחת על הטרור המושתק ביהודה ושומרון, מספרת לנו על המלחמה שאנחנו נמצאים בעיצומה מבלי לשים לב. לאש מדווחת על זריקות אבנים, סלעים, בקבוקי תבערה והצתות שמתרחשים בכל יום ואיש לא יודע. בקושי 60 אחוז מהאירועים מדווחים, וגם אלו שמדווחים לא מגיעים לתקשורת. "רק בשבוע האחרון היו 40 פיגועים ונפצעו שלושה יהודים מזריקת אבנים" אומרת לאש, נתונים בלתי נתפסים בהתחשב בעודה שרובנו לא שמענו אפילו מיעוטם.

לאש מסבירה את המציאות העגומה: "כשיהודים נפגעים על ידי ערבים זה לא חדשות, חדשות זה רק כאשר קורה ההפך, ממש כמו המשל התקשורתי המפורסם: אף אחד לא מדווח על כלב שנשך אדם, רק על אדם שנשך כלב".

ומדוע התקשורת אינה מדווחת? לאש טוענת כי "יש מי שחשוב לו במדינת ישראל שהסיפור של הטרור היומיומי לא יישמע, שהמציאות הזו תוסתר. אם הציבור הישראלי היה מכיר את הנתונים, הוא היה מבין שאנחנו נמצאים במלחמה".

לאש אמנם מדווחת בעיקר על הטרור המושתק ביהודה ושומרון, אבל זה קורה גם בנגב, בצפון, ברמלה, בירושלים, ובעצם ברחבי הארץ כולה. זו מלחמה כוללת.

לאש מספרת שלפעמים הדיווח נהפך למציאות: "גם אני בעצמי חטפתי אבנים, אלו רגעי אימה, רואים את המוות בעיניים, רואה מולי רעול פנים מחכה לי עם סלע. הפחד הוא עצום". היא מתארת תחושה מזעזעת של הפקרות בכבישי יהודה ושומרון. הצבא והמשטרה אפילו לא טורחים להגיע לאיזור שבו נתקבלה תלונה על זריקת אבנים – זה דבר שבשגרה.

לאש לקחה על עצמה שליחות: לדווח על כל האירועים על מנת שהציבור ידע את האמת. והאמת היא שאנחנו חיים במלחמה. "אם נתעלם מהטרור ביו"ש" היא אומרת, "הוא לא ידעך, אלא ילך ויתעצם ויגיע לכל רחבי הארץ, מה שהיה בשומר החומות זו רק ההתחלה".

ויש גם השתקה. היא כבר הפסיקה לספור כמה פעמים חסמו אותה. "אני הנחסמת מספר אחת בארץ" אומרת לאש ספק בצער ספק בצחוק. מסתבר שברשתות החברתיות לא תמיד רוצים שנדע מה מתרחש בארצנו בזמן אמת, אולי זה יוביל אותנו לדעות הלא נכונות מבחינתם.

אבל לאש מסיימת באופטימיות. רואים יותר ויותר אנשים שמתפכחים ומכירים בטרור המושתק שהוא בעצם מלחמה. הלוואי ונתעורר בזמן.

 

צפו:

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום