העיסוק היומיומי של יועץ התקשורת יהודה אייזיקוביץ' הוא לחבר בין מרואיינים חרדים בנושאים אקטואליים לבין נושאים שמעניינים את התקשורת הישראלית הכללית, כמו גם את הרשתות זרות.
"העולם החרדי לוקה ביח"צ גרוע ביותר", מה שאף מגובה מחקרית: החרדים נוכחים בתקשורת הישראלית 70% פחות מחלקם היחסי באוכלוסיה, כאשר הם מופיעים בתקשורת – זה בהקשרים שליליים.
כך מתקבעת בקרב הציבור תמונה מצומצמת ומעוותת על החברה החרדית שמשפיעה בכל התחומים. את זה מנסה אייזיקוביץ לתקן.
כיצד עושים זאת?
בשנת 2017 הקים אייזיקוביץ' מאגר אינטרנטי של מומחים חרדים משלל התחומים שנידונים בתקשורת, ושלח אותם לקורסים שלימדו אותם להתראיין נכון. שיא הפעילות היה בקורונה – משום שאז החרדים היו "על הגריל התקשורתי". מאז אייזיקוביץ' אינו מפסיק לקבל בכל יום פניות מערוצי התקשורת בישראל.
עם זאת, הוא מבהיר כי ראיונות לבדם אינם מספיקים לשינוי התדמית החרדית, וטוען כי יש להכניס חרדים לגופי התקשורת עצמם. אך יש להזהר שאותם חרדים לא "יתבוללו" בתוכם ויצטרפו לסיקור החרדי השלילי – מה שעלול להיות גרוע יותר.
כיצד נמנעים מכך?
צפו בראיון המלא