חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ממשלת בנט הציעה יותר ממיליארד שקלים לחרדים

בכיר במשרד האוצר, יוצא כיום נגד מתן תקציבים לחרדים, היה מעורב במהלך שנועד לפגוע בנתניהו כשהיה יו"ר האופוזיציה בזמן ממשלת בנט-לפיד

שתפו :

אוליבר פיטוסי, פלאש 90

נמצא מסמך החושף כי ממשלת בנט הציעה יותר ממיליארד שקלים לח"כים מהמפלגות החרדיות, ומי עמד מאחורי ההצעה הזאת? יוגב גרדוס ראש אגף התקציבים במשרד האוצר  יחד עם בכירים במשרד.

אותו יוגב גרדוס שעומד היום בראש המתנגדים לחלוקת הכסף לחרדים.

ביום שני (15.5) חשף העיתונאי מיכאל שמש בכאן 11, מסמך רשמי שהוכן באגף התקציבים של משרד האוצר. במסמך בנט, לפיד וליברמן הציעו לח"כים חרדים יותר ממיליארד שקלים:

100 מיליון ש"ח למוסדות ה'פטור', 156 מיליון ש"ח למוסדות המוכש"ר, 153 מיליון ש"ח למוסדות תורניים – תמיכה בנושאי יהדות ו-25 מיליון ש"ח עבור תמיכה בשירותי דת ושיעורי תורה.

כל זאת אם חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר מאגודת ישראל היו מצביעים בעד התקציב.

מהמסמך גם עולה כי כשעה לפני העברת התקציב הייתה אמורה להמסר ההודעה הבאה:

"בטרם אישור חוקי התקציב האמורים לקריאה שנייה ושלישית, אבקש לעדכן כי לפני מספר שעות הושג סיכום בעל פה עם חברי כנסת על אופן ההצבעה על התקציב".

ממשלת השינוי לא נזקקה להצבעת החרדים על התקציב, אבל המהלך נועד “לתקוע אצבע בעין” של נתניהו, ולהראות לו שחברים בקואליציה שלו מוכנים לתמוך בממשלת בנט-לפיד.

יוגב גרדוס, ראש אגף התקציבים, עומד היום בראש המתנגדים לחלוקת הכסף לחרדים וכתב בחוות הדעת על אישור ההסכמים הקואליציוניים של ממשלת נתניהו:

"קידום מקביל של הגדלת התקצוב למוסדות החינוך הפרטיים הבלתי מפוקחים, הקמת מנגנון תחליפי למתן קצבאות דרך חלוקת כרטיסי מזון לפי זכאות להנחה בארנונה או מבחני הכנסה אחרים, והגדלת תקציב הישיבות צפויים ליצור מערכת תמריצים אנטי־כלכליים המעודדים יציאה משוק העבודה והקטנת כושר ההשתכרות בטווח הקצר והארוך".

 המסמך שנחשף השבוע, הוכן באגף התקציבים שבמשרד האוצר, שאז נשלט על ידי אביגדור ליברמן, ואותו יוגב גרדוס עמד יחד עם בכירי האוצר בשנה שעברה מאחורי המסמך שהציע מיליארדי שקלים לציבור החרדי.

חודשים טוענים בסיעות החרדיות שממשלת השינוי הייתה מעניקה לחרדים תקציבים אפילו גדולים יותר מממשלת נתניהו, לו רק היו החרדים מוכנים להצטרף אליה.

עם פרסום המסמך הזה, הגיעה ההוכחה לדבריהם.

הסיבה שהדברים לא יצאו אל הפועל היא משום שמאיר פרוש וישראל אייכלר סירבו להגיע להסכמות עם ממשלת השינוי.

חבר הכנסת משה קינלי טור-פז (יש עתיד) לא הכחיש במליאת הכנסת את הדברים.

לאחר שח"כ טור פז נאם במליאה, שאל אותו חבר הכנסת אוריאל בוסו: "במילה אחת, כן או לא, אתה מכחיש את הידיעה של מיכאל שמש על ההסכמים טרם ההצבעה על תקציב המדינה?"

ח"כ טור פז ענה: "לא".

ח"כ בוסו הגיב: "לא מכחיש, הנה לפחות קיבלנו הסכמה בדבר ההסכמים לפני ההצבעה על התקציב בממשלת בנט – לפיד, מיליארד שקל לחרדים, לכל הצעקנים".

מלשכת לפיד נמסר: “אנחנו לא מכירים אף מסמך כזה, וככל הידוע לנו לא הייתה שום סגירה עם המפלגות החרדיות על תמיכה בתקציב תמורת תקציבים".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
דני
דני
1 שנה לפני

אבל ממשלת המלא מלא ומלא מושחתים נותנת 20 מיליארד לחרדים

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום