חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחי אייל: "אם קק"ל לא תעסוק בגאולת קרקעות, היא תאבד את ההצדקה לקיומה"

הסיפור המדהים של קק"ל שמתרחש מאחורי הקלעים, אבל יכול להשפיע על החיים של כולנו

שתפו :

גאולת קרקעות נשמע מושג ארכאי מימי קום המדינה. אבל, תופתעו לגלות, גם היום מתרחשת פעילות של גאולת קרקעות, רובה בגליל וחלקה אפילו במרכז הארץ. גאולת קרקעות זו שפה עדינה לדבר על רכישת קרקעות מידי ערבים. קק"ל, הארגון המיתולוגי שנוסד למטרה זו בדיוק, הוא למעשה ארגון הגג של הפעילות הזאת. אבל את הרכישות עצמן עושה קק"ל דרך חברת בת שלה בשם "הימנותא".

בשנת תשע"ה (2015) נכנס נחי אייל לדירקטוריון של הימנותא, בין היתר במטרה לקדם רכישות קרקע בפריפריה וביהודה ושומרון. אלא שאז גילה שקיימת חברה נוספת בשם "הימנותא ירושלים" שחברי הדירקטוריון אפילו לא ידעו על קיומה, שהיא זאת שאחראית לרכוש קרקעות ביהודה ושומרון. הסיבה לכך היא ש"הימנותא" המקורית מנועה מרכישת קרקעות מעבר למה שנקרא "הקו הירוק"
הייתה רק בעיה אחת: ארגוני השמאל והרפורמים ששלטו אז בקק"ל, וממילא בהימנותא, עצרו לחלוטין את הרכישות ביהודה ושומרון.

בשלב הזה נחי אייל, יחד עם ארנן פלמן, יצרו צוות היגוי של הימנותה ירושלים במטרה לקדם גאולת קרקע ביו"ש, וניגשו לעבודה. השניים הובילו לרכישות יפות ביו"ש על סך של כמאה מיליון שקלים.
סמוך ונראה לקראת הבחירות לקונגרס, פוצצו הרפורמים את המהלך, וטענו שהרכישות ביו"ש נעשו מאחורי הגב של הדירקטוריון ובחוסר שקיפות.
נחי אייל, לשעבר מזכ"ל מפלגת תקומה, הוא איש ציבור מוכר עם הרבה מאוד מפעלים מאחוריו: בין היתר ייסד את הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, ויזם את התוכנית "מאמינים במשטרה". נחי יעשה לנו סדר על מה יעלה בגורל הפעילות הציונית של רכישת הקרקעות ברחבי הארץ וביהודה ושומרון בפרט.

נחי מסביר ברהיטות האופיינית לו את כל הסיטואציה הסבוכה, עליה תוכלו לשמוע בראיון. הוא מסכם את דבריו באמירה אחת נוקבת ומשמעותית: "אם קק"ל לא גואלת קרקעות, אין יותר הצדקה לקיום שלה". האם קק"ל תמשיך בפעילות המבורכת אותה החלה עוד מלפני קום המדינה? ימים יגידו.

צפו בראיון המלא:

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום