חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יוני בן-מנחם: כיצד הפך יאיר לפיד את חיזבאללה למפלצת?

המזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר, יוני בן מנחם, בראיון לאלעזר שטורם על המצב הבטחוני ועל הטבעת המתהדקת סביב ישראל מכל החזיתות. האם יש סימן לאופטימיות?

שתפו :

photo by Ferran Queved/propaimages" flash90     

יוני בן-מנחם מבהיר כי האמירות האחרונות של בכירי הבטחון מתואמות ביניהן ומעבירות מסר אחיד שסוכם מראש לאיראן ולחיזבאללה, בתוספת אזהרה לנסראללה. זאת על רקע מידע מודיעיני, לפיו חיזבאללה מתכנן לבצע פיגוע או פעולת קומנדו בישראל, מה שמסמן התאוששות מצידו מאז מלחמת לבנון השניה. נסראללה מתחיל להעז יותר – בתיאום עם איראן. סגנו, נעים קאסם, אף שחרר הצהרה, לפיה המלחמה הבאה תהיה בתוך שטח ישראל במסגרת איחוד החזיתות נגדה.

הפיגוע בצומת מגידו נבע מהעובדה שנסראללה סבור כי ישראל חלשה – מדיניות שהחלה עם התקפלות יאיר לפיד בהסכם הגז. "הממשלות האחרונות בישראל רוצות שקט והמנעות מעימות עם לבנון, ובינתיים המפלצת שנקראת חיזבאללה גדלה ומתחמשת".

יחד עם זאת, מבהיר בן-מנחם, כי על אף הכמות העצומה של הטילים שיש בידיהם, איראן, חיזבאללה וחמאס מבינים שאין להם עדיין מספיק כח כדי לחסל את מדינת ישראל, לכן הם מתקדמים בהדרגה לקראת המלחמה הגדולה נגדה ובונים את טבעת החנק סביבה – מה שאנו רואים כעת הוא מלחמת התשה עד אז.

אחרי סימני החולשה הפנים-ישראלית שהאויב ראה בחודשים האחרונים, צעדיה האחרונים של הממשלה מראים התאוששות: החל מהעברת התקציב והתכנות לפשרה ברפורמה המשפטית, וכלה בנטילת היוזמה להתקפת הג'יהאד בעזה. "אלו סימנים חיוביים שיכולים להשפיע על מידת הנכונות של האויב להתעמת עם ישראל".

ובנושא האיראני – האם ישראל נכשלה במירוץ מול הנשק הגרעיני?

צפו בראיון המלא לאלעזר שטורם

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
11 חודשים לפני

לא משה מה יקרה מסביבנו לנו יש נשק שאין לאף לא אחד יש לנו את בורא עולם שבמשך 3300 שנים דואג שעם ישראל ישרוד אומות ומעצמות אין ספור התחלפו ועם ישראל חי ויחיה לעד

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום