חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך הופכים להיות גדול דור? ראיון מיוחד לזכרו של הרב אדלשטיין זצ"ל

הרב דוד אליה דרוק ומני אסייג נפגשו עם הרב אדלשטיין זצ"ל יום לפני שהתאשפז. כעת הם מספרים על משנתו החינוכית, על הבית הצנוע ועל הסוד שלו לשלום בית. כיצד ענה הרב לבנו של ינון מגל ששאל - איך הופכים להיות גדול הדור?

שתפו :

Photo by Yaakov Naumi/FLASH90

הרב דוד אליה דרוק, מרצה וחוקר יהדות, והתסריטאי והיוצר מני אסייג נפגשו עם הרב אדלשטיין זצ"ל יום לפני שהתאשפז. "היה לי חשוב שנמהר – בכל זאת, הרב כבר היה בן 100. הוא גם לא רצה שיעשו עניין סביב הגיל שלו", אומר הרב דרוק.
בראיון מוצג סרטון מרגש שצולם לפני מספר חודשים, בו נראה בנו בן ה-7 של הרב דרוק אומר משניות ששינן בעל פה בפני הרב אדלשטיין. הרב הקשיב לו בריכוז, והרב דרוק מעיד כי "זה עשה לו שמחה גדולה". הביקור הזה גם היווה סגירת מעגל מרגשת: סבא רבא של הרב דרוק היה חסיד חב"ד ברוסיה, והרב אדלשטיין – אז ילד בן 3 – נשלח אליו ללמוד תורה בסתר. ויש חיבור נוסף – אביו של הרב דרוק היה חברותא של הרב אדלשטיין במשך 20 שנה.

הרב אדלשטיין היווה דמות חינוכית מרכזית בחברה החרדית. הוא דגל בדרך של קבלה, של נועם – בלי כפיה. כשאב חרדי שאל אותו האם להשכיר יחידת דיור נפרדת לבת שעזבה את הדרך  – כדי שלא "תקלקל" את האחים – הוא ענה: "תשכור לשאר הילדים דירה, ואותה תשאיר בבית – היא זקוקה לך יותר מכולם".

כשנשאל איך להתמודד עם לחץ הסגר בימי הקורונה, ענה הרב: "צריך שיהיה הומור בבית".

מעידים על הרב אדלשטיין שמעולם לא פגע בזבוב. גם בגיל 80 הוא היה פותח בעצמו את הדלת ועונה לטלפונים – כדי לא להטריח אחרים.

בהפגנת השמאל מול ביתו של הרב אדלשטיין, רבים נחשפו לבית הצנוע. מסתבר שהוא אפילו לא היה שלו. הרב דרוק מבהיר כי לרב לא היה צורך בעושר חומרי – הוא נהנה מהדברים הפשוטים – ומלימוד התורה. זה היה מרכז חייו.

מני אסייג מספר על המפגש עם הרב: "רציתי להראות לו שהעם אוהב אותו, במיוחד אחרי ההפגנה מול ביתו. היה לו כזה חיוך כששמע שאני מגן על תלמידי חכמים, והוא אמר לי להמשיך בכל הכח".

אסייג מזדעק כבר שנים על עוולות תקשורתיות שנעשות כלפי רבנים. כעת הוא מספר מהיכן זה מגיע: "לא יצא לי ב-53 שנותיי לפגוש רב שלא הרשים אותי. אלה אנשים שכל עם ישראל צריך ללמוד מהם ולכבד אותם, וביזויים הפך לספורט לאומי".

לקראת סוף חייו, הרב כבר ידע – מה ענה לנכדו כאשר שאל אותו האם הוא מכין את השיעור השבועי?

מהם ששת העקרונות של הרב אדלשטיין לחיים טובים והגונים?

מה היתה העצה שלו לשלום בית?

צפו בראיון המלא

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום