חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אזהרת צפיה! האישה שעברה מהנחיית קבוצות טרנסג'נדרים – למאבק בתעשיית שינויי המין

טל קרויטורו, ד"ר לעבודה סוציאלית, ליוותה במשך שנים אנשים שעברו ניתוח ל"התאמה מגדרית". היום היא מבינה את הנזק האדיר שנגרם לילדים תמימים, וחושפת מה קורה איתם אחרי השינוי

שתפו :

Photo by Hadas Parush/Flash90

לד"ר טל קרויטורו חשוב להבהיר כבר בהתחלה: "לא ניתן לשנות מין – זו טרמינולוגיה מטעה". מאז שהנחתה בעבר קבוצות של טרנסג'נדרים, היא מזהה שינויים שהתחוללו בשני תחומים מרכזיים: הראשון – עליה בהכחשת המין הביולוגי, שמביאה לתופעות חדשות כמו גברים בספורט נשי, והשני – הורדה עקבית של הגיל בו מסלילים קטינים לתהליכי סירוס כימי וכריתת איברים.

מה שהיה תופעה נדירה, גדל באלפי אחוזים תוך שנים ספורות. יש שינוי גם במאפייני הפונים – רובם נערות, ובקרב רבים מהם ישנה תחלואה כפולה – הפרעות נפשיות נלוות שבעבר היו דוחות את ההחלטה לנתח.

מחקרים הוכיחו בעבר שמצב של דיספוריה מגדרית בקרב ילדים חולף מעצמו ברוב המוחלט של המקרים. הבעיה היא שברגע שמבצעים מעבר מגדרי – אפילו חברתי בלבד (שינוי כינויי גוף, ללא פרוצדורות רפואיות) – מקבעים את המצב, ומורידם את סיכויי ההחלמה מ-80% לאחוזים בודדים. משם הדרך להורמונים ולסכין המנתחים קצרה.

ד"ר קרויטורו כתבה את ההקדמה לספר "נזק בלתי הפיך" של אביגייל שרייר, שעורר סערה עולמית כשחשף את הנזקים שגורמת תופעת הטרנסג'נדרים לנערות. גם בהשקת הספר בישראל התקיימו הפגנות: "המפגינים הם צעירים שטופי מח שמחדירים להם שהם חייבים לעבור סירוס כימי וכריתת איברים – ומי שאינו תומך בכך – שונא אותם ורוצה שהם ימותו".

החיים של הטרנסג'נדרים רצופי מאבקים בריאותיים – אף אחד אינו מדבר על נשירות השיניים ועל עליית הסיכון במאות אחוזים להתקפי לב. גם בנושא הקמת המשפחה הסיכויים לא לטובתם: הסירוס הכימי והעקרות המכנית אינם מאפשרים הולדת ילדים, ומבחינה חברתית – קשה להם מאוד למצוא זוגיות.

ד"ר קרויטורו מכירה מקרוב מישהי שעברה את התהליך. בשנים הראשונות היא הייתה מאושרת. אחרי שמונה שנים היא כבר התחרטה לגמרי, אך כבר היה מאוחר מדי. אחרת הצהירה: "אני לא מאמינה שבגלל שהייתי בדיכאון בגיל 15 – לא אוכל להיות אמא בגיל 25".

ומה עם ההורים? "חלק מפוחדים שהילד יתאבד, והם לא רואים בעיניים. אחרים נהנים מתשומת הלב ויוצאים למסע הרצאות".

מהם אחוזי ההתאבדות לפני הניתוח – ולאחריו?

עד כמה מטפלים ורופאים מסבירים לעומק על התהליך?

האם יש היום גיל מינימום לניתוחים ולסירוס?

מדוע "מעבר חברתי" מוריד באופן דראסטי את סיכויי ההחלמה?

צפו בראיון המלא

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אאאאאאאא
אאאאאאאא
10 חודשים לפני

עצוב מאוד שרק היום היא מבינה שאנשים בריאים שחותכים לעצמם איברים חיוניים שלא לצורך ומתים מהסיבוכים של הניתוחים הדבילים הללו הוא חולי נפש הרי כל ילד בכיתה ג' יודע שהגוף מורכב מ ד.נ.א שמחולק לכרומוזומים אי אפשר להפוך כרומוזום מזכר לנקבה או ההפך פשוט טירוף וחולי נפש וכל מי שמתף פעולה עם זה צריך הסתכלות פסיכיאטרית

אאאאאאאא
אאאאאאאא
10 חודשים לפני

אחרי ששמעתי את הכתבה הבנתי שזה מה שנקרא הדילול הטבעי כל הסתומים באמת לא יכולים להתרבות ומי שאשם בעיקר זה ההורים שלהם שעסוקים בעצמם וחושבים שמימוש עצמי כשיש לך ילדים הוא קודם כי הם הורים דפוקים ואגואיסטים שעסוקים בעצמם כל כך עד שהילד יעשה הכל בשביל תשומת לב אפילו להקשיב לפסיכים ולחתוך לעצמם איברים אם היה להם קשר יציב ובריא עם האמא שגדלו זה לא היה קורה

רוני
רוני
10 חודשים לפני

הכול פשוט .מזימה של אנשים שנשלטים בידי השטן להרוס את המוסר האנושי האוניברסלי .מוזמנים לקרוא את תהילים ב .ההוכחה לכך היא שכול העסק הזה הוא כל כך לא אנושי ,לא הגיוני ,לא כלכלי ,כשכל הניתוח ,הטיפול ההורמונלי ,הפסיכיאטרי וקצבת הנכות האוטומטית ממומנת על ידי המדינה.ילדים צעירים שטוםי מוח שאין להם דרך להתחרט ,ולכן הם מתמלאים בשינאה כלפי אלה שאומרים שכל העניין הוא טירוף

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום