חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחרי הפיגוע הרצחני בעלי: השטח בוער

אחרי האסון הכבד היום בו נרצחו ארבעה יהודים סמוך לעלי: מהומות בחווארה ובשער שכם וגם: תגובה מקוממת שמגיעה משגריר ארה"ב בישראל

שתפו :

אוליביה פיטוסי , פלאש 90

אחד המחבלים שרצח ארבעה יהודים בפיגוע בעלי, יצא מהכפר חווארה. בשעות הערב מתיישבים כואבים הגיעו לכפר והחלו להצית רכבים.

בהמשך הערב, טרם הערכת מצב עם רה"מ בנימין נתניהו, הנחה הרמטכ״ל לבצע את הפעולות הבאות: לתגבר צירים ויישובים ובנוסף, להאיץ את תהליך הריסת הבתים והרחבת המעצרים במוקדי הטרור.

בתום הערכת מצב הוחלט במערכת הביטחון לעבות את מערך הכוחות בכבישי יהודה ושומרון, בדגש על איזורים רגישים, כמו: צמתים ונקודות בהן יש ריכוז קהל.

תיעוד מצולם מקומם מגיע הערב הזה מהשומרון. מתיישבים הגיעו להפגין בצומת בית פוריק במחאה על הפיגוע הרצחני מוקדם יותר היום כאשר מעל ראשיהם יורה חייל צה״ל באוויר וגורם לבהלה נוספת. 

במקביל, בירושלים מהומות בשער שכם. שוטרים מותקפים על ידי צעירים ערבים.  ערבים היכו לוחמי מג"ב עד כי לוחם מג"ב נאלץ לשלוף את אקדחו אל מול התוקפים.

בשעות הערב המאוחרות, פיזרה המשטרה את ההפגנה של המתיישבים בצומת כוכב יעקב  ע"י מכתזית שהתיזה "בואש" לכל עבר.  אפילו אזרחים שעמדו בתחנה ותדלקו את רכבם או מתיישבים שעמדו בתחנת האוטובוס- חטפו מאותה מכתזית.

מי שדבריו עוררו סערה בערב זה, הוא שגריר ארה"ב בישראל, תום ניידס: ״אנחנו מודאגים מאוד ממותם ופציעתם של אזרחים שהתרחשו בגדה המערבית ב-48 השעות האחרונות, כולל קטינים. תפילותינו עם המשפחות שאיבדו את יקריהן ועם משפחות הפצועים המייחלות להחלמתם״. השגריר כורך למעשה את מותם של מתיישבים בפיגוע רצחני היום בעלי יחד עם פגיעה בפורעים במהלך פעולת צה"ל בג'נין.

לאחר התערבות מדינית, תיקן השגריר את דבריו ואמר: "אני מגנה בחריפות את הרצח חסר ההיגיון של ארבעה ישראלים חפים מפשע היום – ליבי עם בני משפחתם האבלים".

מאור צמח יו"ר ארגון 'לך ירושלים', העלה תמונה של נציגי חמאס באיראן וכתב: ״בערב קשה זה חשוב לשים לב כי משלחי המחבלים, נמצאים היום בפגישות בטהרן. משלחת חמאס בראשות אִסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, וסאלח אל-עארורי, הממונה על פעילות הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון וסגן ראש הלשכה המדינית, מבקרת באיראן ופוגשת את נציג "המנהיג העליון של המהפכה".

האלוף במיל׳ ולשעבר סגן הרמטכ"ל, עוזי דיין, אמר באולפן ערוץ 14 לאראל סגל שיש לפעול בשלוש חזיתות: ביטחונית, התיישבותית ופוליטית. בחזית הפוליטית מפתיע דיין ואומר: ״צריך להקים ממשלת חירום לאומית״.

במשך הלילה הובאו למנוחות אלישע אנטמן הי״ד והראל מסעוד הי״ד, פרטי הלוויותיהם של נחמן שמואל מורדוף הי״ד ושל עופר פיירמן הי״ד טרם נמסרו.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום