Search
Close this search box.

"סלקציה נוראה של "רצח" גדול הדור הבא"

לאחרונה ישנה התכנות לפרויקט חדש שישלב חרדים באקדמיה לצד לימודים תורניים. יש המברכים ויש התוקפים

תגיות

שתפו :

יעקב לדרמן, פלאש 90

בשנים האחרונות, ישנה התעוררות במגזר החרדי באשר להשכלה כללית: השלמת בגרויות, אקדמיה, עבודה בהיי טק, שילוב במסגרות צבאיות ועוד. המסגרת החדשה שעומדת להפתח בקרוב – ישיבה גבוהה חרדית שתשלב תואר אקדמי.

כיום יש מסגרות חרדיות שונות שמשלבות לימוד שאינו קודש בסדר היום. חינוך ממלכתי חרדי (ממ"ח) מטעם משרד החינוך, ישיבות תיכוניות חרדיות, המשלבות לימודים תורניים ובגרות מלאה, ישיבת הסדר חרדית, כולל חרדי המשלב לימודים תורניים לצד עבודה בהייטק.

רוב המוסדות המוזכרים נמצאים בשלב ראשוני במספר ערים מצומצם ברחבי הארץ.

הבשורה החדשה אותה מביא הרב דוד לייבל, רב חרדי וראש כולל, היא הקמת ישיבה גבוהה לחרדים שתשלב גם תואר אקדמי.

המחזור הראשון שייפתח בחודשים הקרובים ישלב לימודי קודש משעות הבוקר ועד 17.00. לאחר מכן יתחילו הלימודים האקדמיים עד לשעה 22.00 . המודל הזה מותאם למודל הישיבות האמריקאי בארה"ב. מסגרת זו תאפשר בעתיד לבוגריה להשתלב בשוק העבודה ברמות שכר גבוהות. באותו מחזור ייחודי בישראל יתחילו ללמוד 30 בחורים שסיימו מסלול ישיבה תיכונית חרדית.

מרצים מטעם האוניברסיטה הפתוחה הם אלה שייקחו חלק בפרויקט הזה וילמדו את החרדים לימודי תואר ראשון. במחזור הראשון ייפתחו לימודים רק בתחום מדעי המחשב.

הרב לייבל מפעיל רשת כוללים לחרדים המשלבים לימודים תורניים ואקדמיים וכן עבודה בתחום ההייטק.

לפני כשבועיים שמו עלה לכותרות, כאשר סרטון שלו עלה לרשת ובו צידד בלימודי ליב"ה לחרדים. "צריך שאנשים יוכלו לבחור את צורת החינוך של ילדיהם", אמר בכנס של רשת "אחוות תורה" לחרדים עובדים. "בישיבה קטנה, בישיבה תיכונית, בישיבה גדולה או בישיבה עם תואר – כל הצורות הן לגיטימיות ולפי ההלכה".

עוד הוסיף הרב לייבל: ״אני בעצמי כל כך מייקר תלמידי חכמים… אבל מי שמרגיש שאין זה ייעודו, שלא רואה עצמו לומד 10 שעות ביום, או שאין לו התכנות כלכלית, או שרוצה להגשים את עצמו בעולם המעשה, או שסתם זה לא מעניין אותו – מותר לו לבחור צורת חיים שהוא רוצה. ככה הוא מגשים התנהגות שמתחייבת מן השולחן ערוך, באורח חיים, סימן קנ"ו: שאחרי שאדם התפלל ולמד קצת, אומר השו"ע: 'ואחר כך יילך לעסקיו, וכל תורה שאין עימה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון'. וכך היא ההלכה ביורה דעה רמ"ו בהלכות תלמוד תורה, ואף אחד לא יכול להעז ולומר שזה רק בדיעבד, לא התנהגות לכתחילה".

כנגד אותו סרטון והשקפה של הרב לייבל, פורסם מאמר מערכת חריף. "אלו הם אנשים שיש להם השקפות אחרות, לא השקפות של תורת אמת". עוד נכתב: "הניסיון לייצר אלטרנטיבה חתרנית למבנה הקיים… זה לא יעבוד והמרד ייכשל. כי גם האנשים היקרים העמלים לפרנסתם, אינם חפצים חלילה בהתנתקות. זה צרם גם לאוזניהם, בהיותם חלק נפרד מהיהדות הנאמנה".

המאמר מדגיש את הסכנה שבהשקפה שעלולה למנוע את הצמחת גדול הדור הבא."איש אינו מוסמך לגזול מבנו את הסיכוי להיות גדול הדור ולקטוע באיבו את צמיחתו…לבצע סלקציה נוראה של "רצח" גדול הדור הבא".

בסיום המאמר החריף נכתב. "הנכתב היה למראה עיניו של מרן הגר"ד לנדו שליט"א ואמר לפרסם את הדברים".

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום