חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התיאטרון היהודי שרוצה לשנות את העולם

תיאטרון "אספקלריא" הוא תיאטרון יהודי שרוצה לשנות את העולם, ולא מתעסק במלחמות האגו של עולם התרבות. את מסלול הלימודים החדש בשילוב מכללת "הרצוג" - אתם חייבים להכיר

שתפו :

ימנים

מכללת “הרצוג” והתיאטרון הדתי-לאומי "אספקלריא" פתחו בשיתוף פעולה ראשון מסוגו, במסגרתו ניתן ללמוד לתואר ראשון עם תעודת הוראה בחינוך הכולל לימודי ספרות, היסטוריה ויהדות, ביחד עם לימודי משחק ובמה בתיאטרון אספקלריא. בסיום התוכנית הסטודנטית תקבל תעודת הוראה ותעודת שחקן של תיאטרון רפרטואר פעיל, עם אפשרות להשתלב הן בעולם הבמה והתרבות והן בעולם החינוך.

"מדובר בחוג לספרות", אומרת רחל מימון שוורץ, רכזת התוכנית. "זה כולל שירה, כתיבה, היסטוריה ולימודי הפקה, תנועה ומשחק, במסלול שמיועד לנשים שרוצות להיות נשות תרבות". שוורץ מציינת שהאקדמיה היא בית לעשות שינוי חברתי ותרבותי, והנשים שלומדות אצלה מעוניינות להשפיע: "אלה נשים שאוהבות אנשים ואוהבות לעמוד על במה".

פרויקט סיום הלימודים כולל הרמת הצגה הפתוחה לקהל הרחב, שעושה שימוש בכלים הכלים שרכשו הסטודנטיות במהלך התואר המשולב. "רצינו לבחור מחזה טוב, שבנוי מסאבטקסט והדמויות עוברות תהליך", מספרת רחל מימון שוורץ. ההצגה, "המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה", רצה בשבועות האחרונים באולם של תיאטרון אספקלריא. "חיפשנו נושא חברתי משמעותי, היחס לשונה, היחס למיוחד. כשאנחנו עושים תיאטרון אנחנו מחפשים לגעת בנושא אוניברסלי, שנוגע בכל אדם באשר הוא אדם. ניקינו מההצגה את כל מה שלא ראוי, סידרנו שזה יהיה נוח גם לקהל דתי". לאור ההצלחה הרבה, עתיד להיפתח סיבוב הצגות נוסף בחודש ספטמבר.

שוורץ מציינת שאחד הדברים שמרגשים אותה במיוחד זה לצפות מהצד באווירה בין הסטודנטיות, שמכינות אוכל אחת לשנייה, מגיעות עם הילדים ושומרות אחת לשנייה, ויוצרות אווירה של שיתוף, למידה, כיף ואהבה.

בישראל יש לא מעט תיאטראות מובילים. על השאלה האם תיאטרון אספקלריא שואף להיות בשורה הראשונה עם בית לסין, הקאמרי והבימה, עונה רחל מימון שוורץ: "אנחנו מייצרים תיאטרון יהודי טוב שרוצה לשנות את העולם, אנחנו לא מתעסקים בלהיות כמו, או בלא להיות כמו".

ההרשמה למסלול הלימודים הייחודי בעיצומה:

להרשמה: 073-3744087 או 058-5259920. אפשרות נוספת על ידי כניסה לאתר המכללה: herzog.ac.il .

צפו בראיון המלא.

 

hofit
Author: hofit

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום