Search
Close this search box.

מפקד 669: ״לוחם שווה לוחמת״?!

מהו הערך העליון בצה"ל? להוות את צבא ההגנה לישראל או לקדם אג'נדות פרוגרסיביות?

תגיות

שתפו :

דובר צה"ל

"לוחם שווה לוחמת והמשימה היא להציל חיים ומי שיעמוד בזה אני אשמח שיהיה לוחם או לוחמת ביחידה״, כך אמר מפקד יחידת 669 בראיון בכאן 11.

סא"ל ד׳ מפקד מוביל את פיילוט השירות המעורב ביחידה: ״אני יכול לשער שלחלקים באוכלוסיה במדינת ישראל, זה יהיה מורכב וקשה. זה לא מענייני וזו בחירה שלהם. יחידה 669 מספיק חזקה. גם אם נאבד אוכלוסיות מסוימות לזמן מסוים. המשימה שלנו היא כ"כ חשובה, כ"כ ערכית, אנחנו נבחנים עליה כל יום והגרף יתיישר עוד שנה שנתיים".

כאשר הוא אומר ״נאבד אוכלוסיות מסוימות״ הוא מתיחס למסמך שנכתב בשנת 2013 על ידי מכון המחקר לבטחון לאומי INSS  ו"המכון הישראלי לדמוקרטיה".

בעמוד שכותרתו: "בין שירות נשים לבין שירות חיילים דתיים וחרדים".

נכתב בסעיף 2: "במקרה שבו העיקרון של גיוס חיילים דתיים וחרדים ושילובם בצה"ל מתנגש עם העיקרון המשמר את מעמדן של הנשים בצה"ל, יגבר האחרון. גם אם המשמעות היא ויתור על מתגייסים פוטנציאליים. יעדי הגיוס שייקבעו לגיוס חרדים, צריכים להיות כאלה שלא יפרו את האיזון הנחוץ למניעת פגיעה במעמדן של נשים".

הכתב הצבאי של ״ידיעות אחרונות״, יוסי יהושע, כתב טרם כניסתו של רא"ל הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל: "הנושא שמטריד את הרמטכ״ל הנכנס הרצי הלוי יותר מכל, זו הלכידות החברתית המתפוררת. הוא הגדיר אותה לא פעם ככזו שמאיימת יותר מכל האיומים החיצוניים, ולכן הוא צפוי לעסוק בענייני צבא־חברה, בירידה במוטיבציה ובאמון הציבור".

ארגון תורת לחימה, רואה בדברי מפקד יחידת 669 רובד נוסף: ״לא רק "דין אישה כדין גבר", ולא רק טשטוש מגדרי, אלא אג'נדת גיוס נשים, גוברת על הצורך הצה"לי והביטחוני בגיוס גברים לוחמים. על חשבון… המשימה הערכית- "שוויון", משימה ב' בעדיפות נמוכה יותר – כח אדם לניצחון במלחמה. בהצלחה לנו במלחמה הבאה".

נזכיר כי לפני כשלוש שנים וחצי פורסמו נתונים בדבר שילוב לוחמות בחיל שיריון.

טעינת פגז החץ חודר השריון בוצעה על ידי בנות במשך 10 שניות לעומת חמש שניות שנדרשו לבנים. באשר לפגז הכלנית הכבד יותר הטעינה בוצעה במשך 26 שניות לעומת 13 שניות שנדרשו לבנים.

על המיזם בחיל שיריון, נמסר בתגובה מדובר צה"ל: "סיכום פיילוט הלוחמות בשריון נעשה על ידי כלל המפקדים והגורמים הרלוונטיים בצורה מעמיקה ועל סמך שיקולים מבצעיים בלבד. סיכום הפיילוט הצביע על פוטנציאל לשילוב נשים בטנקים במשימת הגנת הגבולות, אך גם הצביע על פערים מסוימים בעמידה בכשירויות הנדרשות".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
11 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
1 שנה לפני

כמה שלמו לך לומר כל כך הרבה שקר עטוף בצלופן יפה איך יתכן שמורידים סף גם ביכולות בשביל שהמשוגעים יוכלו להרוס חיים לעוד כמה נשים ראינו תוצאות בשבס ובקרוב נראה עוד הרבה תוצאות כי לא היה ולא יהיה אפשרות שלאשה יהיה כוח שווה לגבר לדוגמא מדוע לא מתחרות נשים האגרוף כי מכה של מי שמתאמן באותו המשקל של אשה לעולם תהיה חזקה יותר

אייל
אייל
1 שנה לפני
הגב ל  יוסף

רצית לשאול למה אין תחרות של נשים נגד גברים באיגרוף

המטרה
המטרה
1 שנה לפני

בקום המדינה הקימו צבא כדי להגן על עם ישראל. ממש לא היה ישוב שיוויון נשים. עדיין לא גענו למצב של מנוחה על עלי דפנה. הגנב על המולדת היא המשימה שיש לצבא. אסור להכניס שום אג'נדה אחרת כי זה יחב"ל במטרה המקורית הישיבה מכל – להגן על מדינת ישראל מאויביה.

אייל
אייל
1 שנה לפני
הגב ל  המטרה

דווקא בקום המדינה נשים נלחמו לצד גברים כי לא היה מי שילחם

אדי
אדי
1 שנה לפני
הגב ל  אייל

זה לא משנה את העובדה שתרומתן ללחימה היא שולית וזניחה

אייל
אייל
1 שנה לפני

האג'נדות הקיצוניות האלו יעלו לנו בהרבה חיי אדם במלחמה הקרובה

יעקב
יעקב
1 שנה לפני

סתם קשקש נשים בחיים לא יעברו גיבוש ובטח שלא מסלול ביחידת קומנדו

דני נובי
דני נובי
1 שנה לפני

כמה שקר. בכל היחידות שיש נשים המסלול שלהם שונה מגברים פחות בריצה, פחות בכח ידיים, פחות במשקל וכו'. זאת העובדה. גם במג"ב שיש צורך בנשים למטרות שיטור והם עושות עבודה נפלאה אבל המסלול שלהם חצי משל פלוגות הגברים. חי"ר מסתער לעולם לא יוכל לקלוט נשים בלי להוריד את הרף.

דותן
דותן
1 שנה לפני
הגב ל  דני נובי

זכון שלגברים יתרון פיזיולוגי (בכל הקשור לכוח).
לנשים יתרונות אחרים וחשובים לא פחות!
בנוסף, אין סיבה שאישה, שיכולה לעמוד בקריטריונים שווים לאלו של הבנים, לא תתקבל ליחידה מסויימת.
לדוגמא: אם בגיבוש או מסלול, 20% מהבנים עומדים בקריטריונים ועוברים אותו, יכול להיות שאצל הנשים רק 2% יעשו זאת, זה לא אומר שלאותם 2 אחוזים לא מגיע לעבור.
כל מי שעומד ברף, שיתקבל, מי שלא אז לא!
במספרים מוחלטים, אין בעייה למצוא בנות מתאימות לכל מסלול. זה דורש בחינה של יותר מתגבשים ולכן עולה יותר כסף, אבל שווה את הערך המוסף. חשוב להבין היכולות הפיזיות ביחידות העילית ובכלל, הן חלק ממגוון יכולות שהפיזיות בהם אינה בהכרח התכונה החשובה ביותר.

אופיר
אופיר
11 חודשים לפני
הגב ל  דותן

שכחתם להתייחס למתח המיני ולכבוד בין המגדרים, כחייל הייתי במצבים מאתגרים מבחינת צרכים ,3 5 ימים מארב בתוך שיח….עושים צרכים אחד ליד השני…ובימים אחרים מתח מיני גדול עם כל בת שעוברת בסביבה. בנים בנות ביחד בצבא? זה לא רק שהן חלשות ואיטיות יותר….

משה
משה
10 חודשים לפני
הגב ל  דותן

הערך המוסף הינו המתח המיני, אצל כל מי שהוא נורמאלי!
כן, יש כאלה שלא מתרגשים – אותם הייתי שולח לפסיכולוג…

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

11
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום